Majoritatea producătorilor de jucării caută să încheie acorduri de licenţă cu diferite francize cinematografice pentru a crea produse care să atragă anumiţi fani. Anul trecut, cel mai mare producător de jucării din lume după capitalizarea de piaţă, Mattel, a ales o cale diferită, lansând filmul Barbie, care a ajuns pe primul loc în box office-ul mondial, cu vânzări brute de peste 1,44 miliarde de dolari. De asemenea, filmul a susţinut vânzările de păpuşi Barbie. Dar, după un an, acesta nu mai este o ştire, iar efectele sale asupra vânzărilor de păpuşi se estompează, spune Bogdan Maioreanu, analist eToro.
Potrivit sursei citate, filmul Barbie este al 15-lea în box office-ul mondial din toate timpurile, după încasări. Primul este Avatar cu 2,93 miliarde de dolari, urmat de Avengers Endgame cu aproape 2,8 miliarde de dolari, Avatar: The way of water cu 2,3 miliarde de dolari şi Titanic cu 2,26 miliarde de dolari.
Producţia cinematografică a contribuit foarte mult la vânzările de păpuşi Barbie şi a creat oportunităţi pentru colaborări cu alte produse de consum, având peste 165 de parteneriate rezultate ca urmare a succesului său la public. Dar, un an mai târziu, încasările brute ale păpuşii Barbie în trimestrul al doilea au scăzut cu 6% faţă de acelaşi trimestru din 2023. De aceea, este clar că în prezent cererea este în scădere şi vânzările se normalizează după hype-ul indus de premiera filmului din iulie anul trecut. În ciuda scăderii, Mattel a depăşit performanţele industriei şi şi-a menţinut poziţia de lider în categoria păpuşilor, la nivel mondial, spune analistul eToro.
"În timp ce compania a fost foarte clară în strategia sa de a creşte business-ul cu jucării şi de a de a se implica în industria divertismentului pentru a valorifica întregul potenţial al mărcilor sale, investitorii se întreabă ce urmează? Cu siguranţă Barbie se va întoarce pe ecrane în această toamnă, dar confirmat este doar un nou serial animat pe Netflix. Deşi publicul aşteaptă o continuare a filmului, deocamdată, nu s-a luat o decizie legată de Barbie 2. Regizoarea Greta Gerwig a declarat însă că nu respinge posibilitatea şi că doreşte să facă filmul" precizează Bogdan Maioreanu.
În ciuda succesului filmului şi a dominaţiei în segmentul jucăriilor, preţul acţiunilor Mattel a scăzut cu aproape 11% în ultimele 12 luni. Însă o ştire Reuters conform căruia o companie de investiţii, L Catterton, ar putea fi interesată de o preluare a Mattel a urcat preţul acţiunii cu aproape 17% în ultimele cinci zile.