Grupul Bosch anunţă că intenţionează să crească în continuare cu sisteme de propulsie neutre din punct de vedere climatic şi se aşteaptă ca sistemele de propulsie alternative să ducă la creşterea majoră a afacerii grupului pe parcursul deceniului, conform News.ro.
Bosch generează un sfert din veniturile sale din vânzări din tehnologia vehiculelor comerciale, de la camionete la camioane de 40 de tone. Grupul preconizează că peste 80 de procente din toate camioanele de peste 6 tone metrice vor fi încă alimentate cu motorină în 2025.
"Conform previziunilor Bosch, peste 80 de procente din toate camioanele cu o greutate de şase tone metrice sau mai mult vor fi încă alimentate cu motorină în 2025. Diversitatea sistemelor de propulsie va creşte ulterior şi, până în 2035, jumătate din toate vehiculele comerciale noi vor fi electrice, alimentate fie de la baterie, fie cu hidrogen", anunţă grupul.
Vânzările din sectorul de afaceri Soluţii de mobilitate al Bosch au crescut cu 6 procente până în acest moment, după ajustarea efectelor cursului de schimb. Bosch generează un sfert din veniturile sale din vânzări din tehnologia vehiculelor comerciale, de la camionete la camioane de 40 de tone.
"O abordare neutră din punct de vedere tehnologic este deosebit de utilă la vehiculele comerciale. În funcţie de aplicaţie, va exista mai mult de o opţiune neutră din punct de vedere climatic pentru sistemul de propulsie al camionului", a spus Markus Heyn, membru al consiliului de administraţie Bosch şi preşedinte al sectorului de afaceri Soluţii de mobilitate.
Pe măsură ce se îndreaptă spre obiectivul transportului de mărfuri neutru din punct de vedere climatic, compania de tehnologie îşi extinde în mod constant portofoliul de sisteme de propulsie. Pe lângă sistemele de propulsie diesel care vor continua să joace un rol vital în vehiculele comerciale pentru o vreme, Bosch oferă şi sisteme de propulsie cu baterii electrice şi cu pile de combustie.
Compania a încorporat acum o altă opţiune, motorul cu hidrogen, pentru a umple golul în sistemele de propulsie alternative, în special pentru vehiculele grele de construcţii şi maşinile agricole.
"Acţiunea climatică mută transportul de marfă în direcţii mai diverse. Ne aşteptăm ca sistemele de propulsie alternative să ducă la creşterea majoră a afacerii noastre pe parcursul deceniului", a declarat Markus Heyn.
Pe lângă sistemele de propulsie, ceilalţi piloni ai afacerii Bosch în domeniul vehiculelor comerciale sunt sistemele de asistenţă pentru şofer şi conectivitatea.
La Bosch, 3.400 de ingineri lucrează la sistemul de propulsie al viitorului pentru camioane.
"Nicio altă companie nu oferă atât de multe opţiuni de electromobilitate ca Bosch: de la biciclete electrice la maşini de construcţii şi de la cipuri cu carbură de siliciu la module complete de conducere. Această strategie dă roade: Bosch are deja 30 de comenzi majore de la producători pentru sisteme de propulsie electrice cu baterii. Bosch are, de asemenea, planuri mari pentru pila de combustie", mai arată grupul.
Până în 2025, compania îşi propune să aibă peste 40.000 de sisteme cu pile de combustie Bosch pe drum.
Pentru a sprijini acest obiectiv, Bosch produce, de asemenea, stivele şi îşi stabileşte capacităţi de producţie globale aproape de clienţii săi, în special la fabricile sale din Anderson (SUA), Wuxi (China) şi Bamberg (Germania).
Pilele de combustie nu sunt singura modalitate de a alimenta camioanele folosind hidrogen; mai sunt şi motoare H2. Bosch dezvoltă unităţile de control şi tehnologia de injecţie necesare acestor motoare şi a achiziţionat deja un proiect major în India.