Producătorul german de componente auto Bosch a decis să-şi vândă activităţile cu maşini de ambalat - Bosch Packaging Technology - către firma de investiţii CVC, deoarece urmăreşte să îşi eficientizeze activităţile şi să finanţeze investiţii în domenii precum maşinile electrice şi conducerea autonomă.
Bosch şi CVC nu au dorit să dezvăluie preţul afacerii, însă o sursă apropiată situaţiei a afirmat, potrivit Reuters, că acordul evaluează divizia Bosch la 850 de milioane de euro (957 milioane dolari).
Bosch Packaging Technology, alături de divizia sa farmaceutică şi cea alimentară, va rămâne intactă, conform anunţului făcut de Bosch şi CVC, care au adăugat că tranzacţia este supusă aprobărilor organismelor antitrust şi altor autorităţi.
"Împreună cu echipa de management vom lucra ca să ducem afacerile mai departe şi să devenim mai competitivi", a declarat Alexander Dibelius, Managing Partner la CVC.
Industria ambalajelor a cunoscut un val de consolidare în ultimii ani, grupurile de private equity fiind atrase de fluxurile de cash stabile ale firmelor din domeniu.
Pe de altă parte, industria automobilelor şi furnizorii săi au fost supuşi presiunilor pentru accelerarea inves-tiţiilor în tehnologiile destinate autovehiculelor electrice şi autonome.
Amintim că, anul acesta, Bosch a acceptat să plătească o amendă de 90 de milioane de euro pentru neglijenţă în exercitarea atribuţiilor de supraveghere, care au permis producătorilor auto să falsifice rezultatele testelor antipoluare.
Bosch este cel mai mare furnizor de componente auto şi de tehnologie în domeniul motoarelor diesel, printre ai cărui clienţi se numără cei mai importanţi producători auto globali, de la Volkswagen la General Motors şi Fiat Chrysler (FCA).
Conform procurorilor germani, Bosch ar fi livrat aproximativ 17 milioane de dispozitive tehnice echipate cu un soft care le permite producătorilor auto să manipuleze testele privind emisiile de oxid de azot.
Bosch a acceptat amenda şi nu a făcut apel împotriva deciziei.