Brandocracy, platformă de consultanţă în branding şi marketing strategic, fondată în 2017 de Anca Rarău, este în acest an partener strategic al proiectului Noaptea Companiilor, cel mai inovator concept din România dedicat employer brandingului şi recrutării.
Prin Noaptea Companiilor, lansat în 2019 la Cluj-Napoca, fondatorul Peter Szasz şi-a propus să organizeze un eveniment în care recrutarea de personal să devină o experienţă vie, dinamică şi atractivă, atât pentru candidaţi, cât şi pentru companii. Noaptea Companiilor a fost construită pe principii inovative, oferind potenţialilor angajaţi posibilitatea de a interacţiona cu antreprenorii, top managementul sau cu echipele de resurse umane din cadrul companiilor, într-o manieră mai puţin formală, iar companiilor participante oportunitatea de a-şi deschide porţile în afara orelor de program şi de a afla despre interesele candidaţilor, direct de la aceştia. De la prima ediţie, organizată în Cluj-Napoca, numărul persoanelor interesate să intre în "culisele" unor potenţiali angajatori a crescut cu mai mult de 50%, astfel că ediţia 2024 a proiectului Noaptea Companiilor devine un eveniment naţional, care se va desfăşura în şase oraşe din România, centre universitare şi de business, conform unui comunicat transmis redacţiei.
În acest an, Brandocracy devine partener strategic al proiectului şi va fi unul dintre pilonii diferenţiatori ai ediţiei, venind cu o echipă care aduce expertiză relevantă în proiecte de employer branding.
"Parteneriatul Brandocracy - Noaptea companiilor este rezultatul unei convergenţe de viziuni şi abordări conceptuale similare. Noi, în echipa Brandocracy, ştim că oamenii se află în spatele oricărui brand şi ne implicăm activ în proiecte unde regăsim valorizate educaţia, inovaţia, curajul şi spiritul antreprenorial. Noaptea Companiilor este un demers cu obiective pe cât de inovative, pe atât de relevante din punct de vedere social şi educaţional. Iar aici mă refer inclusiv la beneficiile pe care acest proiect le aduce pentru comunitate. Este esenţial modul în care companiile concep experienţa de recrutare a angajaţilor sau colaboratorilor pe care şi-i doresc, dar şi accentul pe identificarea valorii adăugate pe care o aduc unei companii oamenii potriviţi. Mai mult, Brandocracy este aici pentru a acorda suport pentru ca succesul în business şi dezvoltarea angajaţilor să pornească dintr-o cultură organizaţională solidă. Iar asta înseamnă inclusiv setarea corectă a obiectivelor şi a aşteptărilor fiecărei părţi, până când putem vorbi despre echipă, în loc de angajat versus angajator. Noi am înţeles, din experienţa dată de peste 20 de ani de proiecte derulate în zona de management şi employer branding, că prima întâlnire dintre angajat şi companie poate fi crucială. Brandul de angajator preferat se construieşte cu o strategie corectă. Companiile vizionare planifică şi implementează acţiuni care să le deschidă drumul către cei mai buni angajaţi. Între aceste acţiuni sunt şi demersuri ca pregătirea şi participarea la evenimente ca Noaptea Companiilor. Ne onorează invitaţia de a fi parteneri de employer branding în acest proiect şi avem convingerea că, împreună, vom reuşi să accelerăm succesul proiectului construit de Peter Szasz şi echipa sa", a declarat Anca Rarău, fondator Brandocracy, potrivit comunicatului.
Experţii Brandocracy vor oferi consultanţă specializată în employer branding companiilor care aleg să participe la Noaptea Companiilor, astfel încât evenimentul să-şi atingă obiectivele stabilite, iar numărul celor care îşi găsesc jobul mult dorit să crească. În 2023, pe lista companiilor care şi-au deschis porţile pentru a primi vizitatori s-au numărat firme care aveau în total peste 20.000 de angajaţi, iar numărul vizitatorilor a depăşit 2.300.
"Ne bucurăm să avem alături Brandocracy, un partener profesionist şi orientat spre excelenţă. Noaptea Companiilor oferă an de an un cadru funcţional şi de mare succes pentru employer branding, iar acesta este, de altfel, unul dintre motivele principale ale participării la eveniment a companiilor. Suntem convinşi că acest potenţial de employer branding se va dezvolta prin intermediul parteneriatului cu Brandocracy", a declarat Peter Szasz, fondator Noaptea Companiilor.
Potrivit fondatorului, companiile participă la Noaptea Companiilor pentru brand awareness, pentru posibilitatea de recrutare, dar şi pentru a vorbi despre valorile organizaţiei, despre modul în care se implică în comunitate. În ceea ce priveşte vizitatorii, organizatorii au sesizat că de la un an la altul a crescut procentul profesioniştilor seniori, cu experienţă şi expertiză, un semnal extrem de important în ceea ce priveşte interesul public pentru eveniment. La eveniment au participat companii din domenii diverse precum IT, construcţii, automotive, proiectare instalaţii, dar şi din agricultură, protecţia împotriva incendiilor sau securitate cibernetică. Devenind un eveniment naţional, Noaptea Companiilor se va desfăşura în acest an, începând din 16 octombrie, după un calendar deja stabilit, astfel: Bucureşti, în 16 şi 17 octombrie; Iaşi şi Tg Mureş, în data de 17 octombrie; Cluj-Napoca, în 23 şi 24 octombrie; Braşov, în 31 octombrie şi Sibiu, în 7 noiembrie. La Cluj-Napoca, evenimentul are susţinerea mediului universitar, prin instituţii de prestigiu, cum sunt Universitatea "Babeş-Bolyai", Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea de Arte şi Design sau Universitatea Sapientia, se menţionează în comunicat.
În datele stabilite şi comunicate public, companiile îşi vor deschide porţile vizitatorilor care vor să vadă sediul central, să interacţioneze cu echipa de management, să adreseze întrebări sau să participe la workshopuri de prezentare. În toate localităţile înscrise în proiect, doritorii se vor putea deplasa la companii inclusiv cu mijloace de transport puse la dispoziţie de organizatori.
Potrivit organizatorilor, experienţa anilor trecuţi a arătat că unii dintre vizitatori au încheiat Noaptea Companiilor cu o ofertă nouă de job căreia i-au dat curs în zilele imediat următoare. "Aţi făcut un eveniment reuşit şi apreciat, cred cu tărie că era nevoie de el şi este nevoie, în continuare, în comunitatea locală", este mesajul uneia dintre companiile participante la ediţia anterioară. "O experienţă care-ţi dă posibilitatea să vezi cum e viaţa într-o companie", a spus unul dintre participanţii la ediţia din 2023. Un alt participant s-a declarat surprins de disponibilitatea şi căldura cu care candidaţii au fost primiţi de toate firmele vizitate: "Şi-au dat interesul, au tratat cu profesionalism evenimentul acesta, chiar a fost luat în serios şi nu a fost doar o prezentare scurtă a companiei sau ceva superficial."