Compania Brick România a demarat în cursul anului trecut un proiect de implementare a soluţiilor de energie verde pentru unităţile sale de lucru. Primul magazin Brick care a beneficiat de instalarea panourilor fotovoltaice a fost cel din Constanţa, investiţia pentru această unitate ridicându-se la 1 milion de lei până în acest moment. Panourile instalate pe magazinul din Constanţa asigură deja aproximativ 35% din necesarul de energie, respectiv 220.000 kW anual, la o putere instalată de 196 kW. Retailerul estimează că investiţia se va amortiza în 5 ani.
"Soluţiile de energie verde trebuie să se regăsească pe agenda tuturor marilor jucători economici, într-un context general în care energia reprezintă o provocare. Anul trecut am luat decizia de a implementa panourile fotovoltaice pe toate unităţile noastre de lucru şi am început cu magazinul din Constanţa. Pentru această unitate, am atins deja cu aceste sisteme 35% din necesar şi estimăm o economie anuală de aproximativ 280.000 lei. Vom continua să investim şi anul acesta în implementarea acestei soluţii verzi pe alte magazine din portofoliul nostru, ceea ce asigură un management sustenabil al business-ului şi reducerea gradului de dependenţă energetică şi totodată contribuie la diminuarea poluării", a declarat Oana Nechita, Director Executiv Brick România.
După magazinul Brick Constanţa care utilizează deja energia verde, compania va extinde aceste soluţii şi la celelalte magazine Brick din Mangalia, Ovidiu şi Giurgiu, care vor beneficia şi ele de panouri fotovoltaice. În plus, magazinele pe care compania urmează să le deschidă în anii viitori în Oradea, Ploieşti şi Bucureşti au deja inclusă în proiect implementarea energiei verzi. Obiectivul companiei este ca treptat întreg portofoliul său de unităţi să utilizeze energie din surse verzi. În aceeaşi strategie de tranziţie către energia verde, Brick România are în plan pentru viitor şi schimbarea flotei de maşini cu unele electrice.