Bursa de Valori Bucureşti (BVB) lansează astăzi, 29 martie, cartea "Made in Romania: 15 companii pentru creşterea economiei româneşti şi poveştile lor de succes", care include poveştile antreprenoriale ale finaliştilor programului Made in Romania din anul 2022, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, cele 15 companii finaliste în 2022 sunt: 5 to go, Agricloud, Agroland Business System, Antibiotice Iaşi, Code of Talent, Curtea Veche Publishing, Cyscale Systems, Deltamed, Digisign, dotLumen, FintechOS, IRUM, Merlin's Beverages, Transavia şi Zebrapay.
Odată cu lansarea cărţii "Made in Romania: 15 companii pentru creşterea economiei româneşti şi poveştile lor de succes", se marchează încheierea ediţiei a V-a şi se dă startul celei de-a VI-a ediţii Made in Romania, program care îşi propune să promoveze companiile antreprenoriale româneşti. Programul va continua sub sloganul "Conectăm capitalul cu ideile" şi, ca în fiecare an, va oferi un cadru local de dezvoltare pentru aceste companii în care se va pune accent pe elaborarea strategiei de business, transparenţa, vizibilitatea, reputaţia şi accesul la capitalul necesar pentru a duce compania la nivelul următor, precizează comunicatul.
Proiectul este sprijinit, conform sursei, de Microsoft "powered by Microsoft", alături de partenerii din ediţia a V-a şi cei care s-au alăturat în ediţia a VI-a: BRK Financial Group, SeedBlink, European Bank for Reconstruction and Development, UiPath, BRD Asset Management, TradeVille, Agista, Banca Transilvania, BT Capital Partners, Dendrio, Mazars, Bondoc şi Asociatii, Termene.ro, IFB Finwest, Mercer Marsh Benefits şi Radioul Antreprenorilor, Radio Guerrilla, împreună cu susţinătorii ANIS, DoingBusiness, Asociaţia pentru Relaţii cu Investitorii la Bursă din România (ARIR), Romanian Business Leaders şi partenerul media Digi24. La Gala Made in Romania din 2022 s-au alăturat Purcari Wineries, în calitate de Networking Cocktail Partner, NOAH Watches şi Merlins Beverages, în calitate de parteneri ai evenimentului.
Ediţia de anul acesta vine cu o noutate: va fi lansat podcastul Made in Romania prin care vor fi puşi în lumina reflectoarelor finalişti şi semifinalişti ai programului Made in Romania din toate ediţiile de până acum. Podcastul va fi lansat în luna aprilie a acestui an şi va avea o frecvenţă lunară.
"Programul Made in Romania este despre antreprenorii români, comunitatea formată în jurul companiilor româneşti şi angajaţii care cred în companiile pe care le reprezintă. Prin acest program am reuşit să descoperim, în aceşti cinci ani, companii şi antreprenori care sunt dovada potenţialului pe care românii îl au de a dezvolta concepte extraordinare şi idei de afaceri care răspund nevoilor reale din piaţă, care contribuie la dezvoltarea economiei locale. Din 2017, pe scena Made in Romania am descoperit numeroase companii care îşi cimentează cu succes povestea la nivel local şi care au creat bazele esenţiale pentru a deveni lideri regionali. Scopul programului a rămas acela de a promova companiile româneşti care se bucură de premisele necesare pentru a înregistra performanţe şi a inova domeniul în care activează şi suntem siguri că şi ediţia de anul acesta va reflecta potenţialul mediului antreprenorial din ţara noastră" a declarat Radu Hanga, Preşedintele Bursei de Valori Bucureşti.
"Credem în potenţialul companiilor şi antreprenorilor din România şi de aceea căutăm în fiecare ediţie să lărgim sfera beneficiilor pe care le oferim prin acest program, astfel încât să răspundem cât mai multor nevoi pe care le vedem în rândul finaliştilor din ediţiile precedente. În acest sens, printre beneficii se numără accesul la workshop-urile pe care le susţinem alături de experţi din domenii conexe la nivel naţional, dedicate companiilor înscrise pe platforma Made in Romania. Alături de acestea, oferim accesul la seminarii gratuite dedicate angajaţilor companiilor finaliste şi participarea la evenimente pentru top management şi, nu în ultimul rând, prin intrarea în semifinala programului Made in Romania, companiile vor beneficia în mod direct de promovare extinsă atât pe întreg parcursul ediţiei, cât şi ulterior. Tot din dorinţa de a oferi suport constant companiilor înscrise în program, lansăm anul acesta podcastul Made in Romania, reprezentând o nouă oportunitate oferită antreprenorilor de a spune povestea companiei lor", a afirmat Adrian Tănase, CEO Bursa de Valori Bucureşti.
Programul Made in Romania este structurat în mai multe etape, prima desfăşurându-se în perioada 29 martie - 31 mai, în care antreprenorii, comunitatea formată în jurul companiilor, angajaţii şi partenerii, dar şi membrii Comitetului de Nominalizare pot înscrie în platforma www.investingromania.com compania în a cărei potenţial cred. În cea de-a doua etapă dedicată lunii iunie, se va desfăşura perioada de selecţie a 50 de companii semifinaliste realizată de către Comitetul de Nominalizare, urmată de perioada 3-31 iulie, în care publicul va vota compania favorită. Dintre cele 15 companii, votul publicului va determina primii 3 câştigători ai ediţiei din anul 2023. Pe data de 3 august va avea loc întâlnirea Juriului pentru desemnarea celorlalte 12 companii finaliste. În luna septembrie va fi organizată Gala de premiere a finalistelor Made in Romania 2023, se mai precizează în comunicat.
O altă etapă a programului, care va avea loc în perioada octombrie-noiembrie 2023 este dedicată Programului de mentorat Made in Romania, ediţia a VI-a la care vor putea participa companiile finaliste şi semifinaliste, companii nominalizate în ediţia curentă sau care se înregistrează în platforma programului. Ultima etapă a ediţiei este reprezentată de redactarea cărţii care conţine poveştile de succes ale finalistelor din acest an, carte ce va fi lansată la începutul anului viitor, arată sursa.
Proiectul Made in Romania a fost lansat în 2017, iar cele 5 ediţii au strâns peste 1.000 de companii care au fost nominalizate în programul Made in Romania şi 20 de companii care au folosit instrumentele puse la dispoziţie de Bursa de Valori Bucureşti. Valoarea totală a celor 35 de runde de finanţare de acţiuni şi emisiuni de obligaţiuni la Bursa de Valori Bucureşti derulate de cele 20 de companii a depăşit suma de 230 milioane de euro.