Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a anunţat oficial, în cadrul gale de premiere de ieri, cele 15 companii finaliste ale celei de-a treia ediţii "Made în România", un program derulat de BVB şi partenerii săi pentru a identifica şi susţine viitoarele motoare de creştere ale economiei locale sau din regiune.
Cele 15 companii care au ajuns în finală sunt:
• AdServio
• Agroserv Măriuţa / Laptaria cu caimac
• AMC RO Studio
• Annabella / Răureni
• Arobs Transilvania Software
• Catena
• DocProcess
• Elba
• Jidvei
• Kober
• Noah Watches
• Rodbun
• Salad Box
• Typing DNA
• Vivre Deco
Juriul a fost format din 12 experţi din diverse ramuri ale economiei: Răzvan Butucaru (Partner, Mazars), Radu Constantinescu (Co-fondator, Qualitance), Ovidiu Dumitrescu (Director General Adjunct, Tradeville), Radu Hanga (Senior Advisor to the Board, Banca Transilvania), Nicoleta Iordan (Co-fondator, Cărtureşti), Irina Neacşu (Director Executiv Corporate Finance, BRD-Groupe Societe Generale), Marius Ştefan (Co-fondator, Autonom Rent-a-Car), Ioana Tănase (Director Executiv Corporate Finance, BCR), Sergiu Voicu (Jurnalist, Digi24), Kurt Weber (Director General, Horvath & Partners), Lucian Anghel (Preşedinte, Bursa de Valori Bucureşti) şi Adrian Tănase (Director General, Bursa de Valori Bucureşti).
"Prin Made în România, vrem să creăm un ecosistem în care antreprenorii, investitorii, consultanţii şi toţi ceilalţi actori activi în mediul de afaceri să se întâlnească şi să poată învaţa unii de la ceilalţi, astfel încât business-urile lor şi, implicit, economia românească să se dezvolte. Bursa de Valori Bucureşti susţine antreprenorii care au necesar de capital şi excedent de idei de investiţii pentru dezvoltarea afacerilor. Ne dorim să vedem cât mai mulţi antreprenori interesaţi să înţeleagă mecanismele pieţelor financiare, să înţeleagă că disciplină impusă de regulile pieţelor financiare este un lucru benefic pentru dezvoltarea companiilor din toate punctele de vedere, pornind de la accesul la finanţare, continuând cu implementarea unor proceduri clare, o segregare a atribuţiilor şi, totodată, a diversificării echipelor, marketing fără costuri, o retenţie mai bună a angajaţilor cheie şi multe alte beneficii. Toate eforturile de respectare a regulilor impuse de piaţă de capital vor avea că rezultat principal o capacitate mult mai bună de dezvoltare a business-ului, acest lucru urmând inevitabil să fie «remunerat» de investitori printr-o evaluare corectă la tranzacţionare a acţiunilor respectivei companii", a afirmat Adrian Tănase, Directorul General al Bursei de Valori Bucureşti.
Programul Made în România a început în 2017, cu 166 de companii nominalizate.