Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a lansat, ieri, campania naţională de informare "Cunoaşte-ţi drepturile de consumator. Ia atitudine", finanţată din fonduri Phare.
Campania a avut la bază un studiu realizat în luna aprilie a acestui an pe un eşantion naţional de 4.200 de persoane cu vârsta de cel puţin 18 ani. Rezultatele cercetării sociologice au relevat faptul că doar 24% dintre respondenţi au găsit uşor sau aproape uşor informaţii despre drepturile lor de consumatori.
Mai mult, aproximativ 52% dintre consumatorii români au plătit cel puţin o data un bun defect sau un serviciu de slabă calitate, în timp ce aproape 47% dintre consumatori spun că le este foarte greu să obţină consultanţă pentru a-şi rezolva problema achiziţionării unui bun defect sau a unui serviciu de slabă calitate.
Preşedintele ANPC, domnul Bogdan Marcel Pandelică, a declarat că "ANPC are datoria nu numai de a pune în aplicare legislaţia în domeniul protecţiei consumatorilor, ci şi de a informa atât consumatorii, cât şi operatorii economici. În acest sens campania de informare care se derulează cu sprijinul programului Phare va contribui la creşterea gradului de conştientizare a cetăţenilor în calitatea lor de consumatori asupra drepturilor pe care legislaţia le conferă în acest domeniu. De asemenea, rezultatele cercetării au arătat că pe primele trei locuri în topul problemelor îngrijorătoare pentru consumatori sunt produsele periculoase, bunurile cu defecte şi serviciile slabe calitativ, fiecare cu 74%. Pe locurile patru şi cinci se află creditul, cu 51%, şi distribuirea gazului/ utilităţile publice, cu 49%.