Compania americană "McDonald"s", cel mai mare lanţ de unităţi fast-food din lume, raportează o creştere de 60% a profiturilor sale, ca urmare a cererii foarte mari de care s-a bucurat pe perioada Campionatului Mondial de Fotbal, des-făşurat, în această lună, în Germania. Potrivit rezultatelor preliminare, beneficiile nete ale companiei au fost de aproape 67 cenţi/acţiune, faţă de numai 42 de cenţi/acţiune în trimestrul al doilea din 2005, când veniturile "McDonald"s" au fost afectate de taxele pe profitul returnat în SUA. Analiştii aşteptau profituri de 56 de cenţi/acţiune.
Vânzările companiei au crescut, la nivel global, cu 5,5% în perioada menţionată.
"Prezenţa la nivel global a companiei < McDonald"s > reprezintă un avantaj, rezultatele din Europa fiind foarte bune, datorită Cupei Mondiale a Fotbalului", afirmă Daniel Popowici, adminis-trator de fonduri la "Fifth Third Asset Management" din SUA.
"McDonald"s" operează peste 31.900 de restaurante în 118 ţări. Acţiunile companiei au pierdut 2% în acest an.
"McDonald"s" a fost sponsor oficial al Cupei Mondiale a Fotbalului, încheind contracte şi pentru manifestările de gen care se vor derula în 2010 şi 2014.