Autoritatea Canalului Suez a anunţat duminică că în exerciţiul financiar 2020-2021 a înregistrat venituri record în istoria sa, de 5,84 miliarde dolari, cu 2,2% mai mari faţă de cele din anul anterior, în pofida faptului că timp de şase zile canalul a fost blocat din cauza eşuării portcontainerului Ever Given, relatează agenţia EFE, conform Agerpres.
"Preşedintele Autorităţii Canalului Suez, amiralul Osama Rabie, a subliniat că, în pofida diverselor provocări care au avut loc recent, au fost înregistrate cele mai mari venituri anuale din istoria canalului, de 5,84 miliarde dolari, în anul fiscal 2020/2021". se menţionează într-un comunicat al autorităţii egiptene.
În anul fiscal 2019/2020 veniturile au totalizat 5,72 miliarde dolari, o diferenţă în minus de 124,3 milioane dolari comparativ cu actualul exerciţiu financiar, se precizează în comunicat.
Totodată, autoritatea a semnalat că veniturile canalului în primul semestru din 2021 s-au ridicat la circa trei miliarde dolari, faţă de 2,76 miliarde dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce reprezintă o creştere de 8,6%.
"Politicile flexibile de promovare şi de preţuri ale autorităţii au avut succes şi au ajutat la reducerea impactului negativ al crizei de coronavirus", a spus Rabie, astfel că s-a obţinut "menţinerea tarifelor de tranzit al navelor prin canal şi câştigarea încrederii clienţilor", se mai arată în comunicat.
În primul semestru din 2021, stimulentele şi discounturile oferite au avut un rol esenţial pentru a obţine o majorare semnificativă în ceea ce priveşte cifrele privind tranzitul navelor Gas Natural Lichefiat, portcontainerelor şi navelor de transport vehicule", printre altele, a semnalat Rabie.
Preşedintele autorităţii nu a făcut însă referire în comunicat la blocajul de şase zile provocat de portcontainerul Ever Given, care a eşuat în martie şi a ridicat ancora săptămâna aceasta, după mai bine de trei luni de imobilizare, ca urmare a faptului că autorităţile egiptene şi proprietarul navei au ajuns la un acord confidenţial.
Blocajul canalului a produs pierderi cuprinse între 72 şi 90 milioane dolari, în şase zile, conform Autorităţii, care la început a cerut despăgubiri de 916 milioane dolari (circa 772 milioane euro) şi care, în final, a acceptat să coboare suma la 550 milioane (463 milioane euro), ca urmare a pagubelor şi prejudiciilor provocate.