Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei în 2015, comparativ cu anul precedent?
Ruxandra Bucurei: Activitatea noastră este strâns legată de terminalele din piaţă, tablete sau smartphone-uri, dar şi de tendinţele de accesorizare. Piaţa telecom este în continuare în creştere şi, în mod natural, şi piaţa de accesorii se extinde şi se diversifică.
Pe partea de reselleri, ne-am diversificat şi optimizat colaborările cu partenerii noştri: Carrefour, Auchan, Cora, Real hypermagazine, Altex, Flanco, Metro şi benzinăriile Mol, Rompetrol, Socar, dar şi cu magazinele specializate, precum: Orange,Telekom,Germanos, Euro GSM, magazinele Say, IQ Box, Contact Express.
Gama de produse s-a extins în anul 2015, ceea ce a contribuit substanţial la creşterea vânzărilor, dar şi la fidelizarea clienţilor pe anumite categorii de produse.
Anul trecut am deschis trei noi magazine de accesorii: două în noul MegaMall din Bucureşti şi un magazin în City Park Mall Constanţa. În acest moment, deţinem 11 magazine de accesorii GSM şi credem că vom reuşi să mai deschidem câteva şi în perioada următoare.
Individual, sunt magazine care au performat la fel ca în 2014, dar şi magazine care au crescut substanţial în 2015, în funcţie de potenţialul complexului comercial în care sunt prezente.
Clienţii magazinelor Brand GSM sunt din ce în ce mai sofisticaţi, solicitând produse de calitate, în pas cu ultimele trenduri în domeniu. În acest sens, consultanţa oferită de specialiştii noştri din magazine a contribuit semnificativ la alegerea accesoriilor în funcţie de necesităţi şi de buget, determinând o fidelizare a clienţilor noştri, precum şi un grad crescut de satisfacţie.
Magazinul online BrandGSM.ro a crescut ca număr de clienţi, de la lansarea lui în 2014, şi continuă să o facă, urmând trendului general de preferinţă pentru cumpărăturile online al consumatorului român.
În urma optimizării site-ului, au fost înregistrate următoarele diferenţe între 2015 versus 2014: numărul de vizite a crescut cu 30% (dintre care 17% - vizitatori unici), tranzacţiile online s-au majorat cu peste 200%, la o rată de conversie medie de 1,86% faţă de 0,74%.
Reporter: Ce rezultate financiare a înregistrat grupul, în 2015?
Ruxandra Bucurei: Dacă în anul 2014 cifra de afaceri se situa la puţin peste 2 milioane de euro, în 2015 aceasta a urcat la 2,8 milioane euro, înregistrând o creştere de 30%. Anul trecut vorbeam încă despre criză ca despre ceva palpabil, însă după 2015 putem deja să ne desfăşurăm activitatea normal. Criză sau nu, în afaceri este întotdeauna nevoie de strategii care să te ajute să creşti şi să rezişti situaţiilor dificile.
Cifra de afaceri pe cele 11 magazine Brand GSM a crescut, în 2015, cu 42%, evoluţie influenţată şi de extinderea reţelei cu trei noi magazine.
Reporter: Ce investiţii aţi realizat anul trecut?
Ruxandra Bucurei: Arco Expert a lansat un nou site dedicat pasionaţilor de smartphone şi tablete Apple. Website-ul oferă pasionaţilor de iPhone şi iPad o gamă completă de accesorii premium. Am investit, de asemenea, în deschiderea celor trei noi magazine şi am finalizat un portal nou pentru reselleri. Prin acest portal, partenerii noştri pot beneficia de promoţii speciale şi pot realiza o comandă mult mai simplu.
În 2016 ne dorim să continuăm extinderea magazinelor BrandGSM în Bucureşti şi în ţară. Până la sfârşitul lunii august ne-am propus să lansăm varianta updatată şi upgradată a unui site dedicat în exclusivitate foliilor de protecţie ecran pentru smartphone şi tablete. De asemenea, până la sfârşitul anului, ne aşteptăm să deschidem încă două magazine, vom mări capacitatea de stocare în depozit şi vom investi mai mult în marketing şi promovare.
Reporter: Ce produse aţi lansat recent?
Ruxandra Bucurei: Arco Expert promovează inovaţia şi, de aceea, propunem clienţilor noştri în permanenţă produse realizate cu noi tehnologii sau cu beneficii noi. În acelaşi timp, înţelegem structura pieţei din România şi necesitatea unor produse de bază. Compania noastră se bazează pe diversitatea ofertei, astfel încât fiecare categorie de client să găsească la noi tot ceea ce are nevoie şi să oferim un mix optim: produs/serviciu-preţ/calitate. În ultima perioadă, am lansat colecţii noi ale brandurilor deja existente, însă am introdus şi branduri noi de carcase şi huse din piele naturală handmade. Continuă să fie foarte apreciate produsele premium de la Comma şi Devia. Aici aş aminti doar câteva dintre produsele vedetă ale anului 2015 - huse ultraslim flexibile cu margini electroplacate, rezistente la lovituri şi uzură, carcase cu inserţii de cristale Swarovski sau foliile de sticlă cu rezistentă de 9H la şoc şi zgârieturi, care au avut preţuri foarte bune comparativ cu alte produse similare din piaţă.
De asemenea, am introdus în portofoliu, pe lângă foliile clear sau sticlă şi foliile total cover, şi produsele semi-glass, recomandate în special persoanelor foarte active sau copiilor, deoarece nu sunt casante.
Reporter: Ce produse urmează să lansaţi?
Ruxandra Bucurei: Produsele pe care urmează să le lansăm sunt în stransă legătură cu noile modele de smartphone şi tablete care se vor lansa în 2016. Vom fi pregătiţi cu o gamă completă de accesorii pentru "vedetele" din 2016: iPhone 7 şi 7 Plus, HTC One M10, Samsung Galaxy S7 & Samsung Galaxy S7 Edge, Microsoft Surface, Sony Xperia Z6, LG G5 sau tabletele: iPad Air 3, iPad Pro 2, Samsung Galaxy Tab S3, iPad Mini 5, Microsoft Surface Pro 5.
Dorim să ne focusam şi de acum înainte pe produse de calitate, cu design modern sau elegant. Este din ce în ce mai evident faptul că utilizatorii de smartphone-uri şi tablete premium îşi doresc acest gen de accesorii. Ne străduim ca şi pentru smartphonre-urile din zona de mijloc şi basic să oferim produse de calitate, care să satisfacă cerinţele clienţilor la un preţ corect şi cât mai accesibil. Politica noastră de achiziţii se va baza pe aceste tendinţe, dar şi pe profitabilitatea acestora.
Intenţionăm ca, în 2016, pe lângă produsele clasice de protecţie, încărcăre&sincronizare, să mărim portofoliul de gadgeturi şi să punem un accent din ce în ce mai mare şi pe partea de design, pentru că în ultimii ani accesoriile GSM au devenit accesorii fashion. Deja personalizăm carcase cu imagini funizate de către clienţii noştri, carcasele devenind în acest fel unice.
Vrem să venim în întâmpinarea clienţilor noştri şi cu alte produse deosebite şi atent lucrate, de genul carcaselor din lemn natural, carcase cu cristale Swarovski şi electroplacare, acumulatoare externe performante, dar şi fashion, folii sticlă sau semi-sticlă.
Reporter: Care a fost evoluţia pe piaţa în care activaţi, având în vedere rapiditatea cu care se dezvoltă domeniul?
Ruxandra Bucurei: Piaţa de accesorii pentru smartphone şi tablete este una dinamică şi imprevizibilă. Din acest motiv, este necesară o continuă adaptare la cerinţele clienţilor şi la echipamentele pentru care se produc accesorii.
Anual sunt lansate zeci de modele de smartphone şi tablete. Noi trebuie să înţelegem bine piaţa şi trendurile de vânzări şi să realizăm achiziţiile de accesorii, astfel încât să putem comercializa eficient şi profitabil.
Remarcăm o schimbare în topul vânzărilor de smartphone şi o creştere a unor branduri care, în urmă cu câţiva ani, erau la sfârşitul clasamentului, cum ar fi Huawei, Lenovo, LG. Tehnologia are o evoluţie extraordinar de rapidă în acest domeniu, iar lupta în piaţă este acerbă. Totodată, producătorii importanţi de smarphone vor încerca să ţină pasul cu brandurile asiatice şi să scadă preţurile la multe dintre noile aparate care vor fi lansate în 2016. Stocurile noastre de accesorii trebuie să includă repere şi pentru aceste branduri recent introduse pe piaţă sau pentru cele relativ noi, care deja au confirmat. De asemenea, apar si au succes branduri noi pe piaţă locală, cum ar fi Allview, brand deja consacrat, prezent în multe dintre best deal-urile operatorilor din România.
Vom asista la o diversificare a accesoriilor din punct de vedere tehnologic şi al funcţionalităţii şi toate aceste lucruri ne determină să fim extrem de atenţi şi de flexibili la tot ceea ce se întâmplă în piaţă.
Problema majoră cu care cred că ne vom confrunta în 2016 este gestionarea cât mai eficientă a stocurilor şi minimizarea pe cât posibil a stocurilor nevandabile.
Reporter: Ce perspective are această piaţă?
Ruxandra Bucurei: Este aşteptată o dezvoltare mai lentă în viitor, însă asta nu înseamnă că şi cifrele de afaceri ale jucătorilor din piaţă vor scădea.
Pentru fiecare companie activă în acest segment de piaţă este crucial să îşi adapteze oferta cât mai fidel la cerinţele clienţilor şi să anticipeze corect noi trenduri.
Reporter: Ce servicii/produse sunt cele mai căutate în piaţă?
Ruxandra Bucurei: O evoluţie foarte interesantă au avut-o foliile de sticlă şi produsele fashion.
Dacă în 2014 utilizatorii de smartphone căutau mai mult soluţii de protecţie simple, ei vor acum ca aceste protecţii să arate bine, să fie moderne, elegante. Carcasele şi husele sunt accesorii fashion: clienţii le asortează la culoarea smartphone-ului, la culoarea hainelor.
Sunt căutate din ce în ce mai mult carcasele cu pietre Swarowski sau electroplacare lucioasă gold/silver, carcase şi huse cât mai slim, folii de protecţie ecran cu un grad de rezistenţă cât mai mare la şocuri.
De asemenea, a crescut cererea pentru carcase personalizate cu imagini creative sau fotografii personale cu animale de companie, persoane dragi sau imagini preferate.
În topul celor mai des cerute produse sunt foliile de protecţie ecran şi husele sau carcasele, mai apoi, incărcătoarele, căştile, cablurile şi suporturile auto.
Reporter: Mulţumesc!