Black Friday este un eveniment important pentru întreaga industrie de e-commerce şi consumatori, reprezentând începutul vârfului de sezon pe piaţa de curierat. Estimările Cargus arată o creştere în volume de 25% faţă de ediţia de anul trecut. Faţă de ultimii doi ani, estimările companiei indică o creştere de volume egală în lunile noiembrie şi decembrie.
Pregătirile pentru vârful de sezon au început încă de acum câteva luni, mare parte din investiţii acoperind zona logistică şi operaţională. Anul acesta, Cargus a deschis un depozit nou în Bucureşti, care dublează capacitatea de procesare a celui din Măgurele, a relocat alte două în locaţii mult mai mari şi mai moderne din Constanţa şi Oradea şi a modernizat alte unităţi de dimensiuni mai reduse. De asemenea, pentru a eficientiza şi extinde opţiunile de livrare, a investit semnificativ în reţeaua de puncte partenere SHIP & GO şi în lansarea lockerelor Cargus. Luna aceasta, reţeaua Cargus SHIP & GO (puncte fixe şi lockere) va ajunge la aproximativ 2.800 de unităţi, în toată ţara. Acestea pot prelua, în medie, aproximativ 58.000 de colete pe zi.
Principalul factor de creştere pentru Cargus îl reprezintă captarea creşterii comerţului electronic prin parteneriatele încheiate cu jucătorii locali şi internaţionali. Astfel, în perioada Black Friday, compania de curierat se aşteaptă la o creştere de până la 50% volumului de livrări faţă de o perioadă obişnuită. Pentru a doua jumătate a lunii noiembrie Cargus estimează o medie zilnică de peste 250.000 de colete procesate.
"Black Friday contribuie semnificativ la creşterea Cargus şi reprezintă începutul unei perioade foarte bune pentru întreaga industrie de e-commerce şi curierat. Noiembrie şi decembrie sunt lunile în care înregistrăm cele mai mari volume de colete procesate şi livrate. Ne-am pregătit pe tot parcursul anului pentru această creştere, prin mărirea echipei de curieri şi sortatori, dar şi prin investiţii strategice în extinderea opţiunilor de livrare - out of home, şi deschiderea de noi depozite. Investiţiile sunt menite să asigure o experienţă de livrare cât mai bună inclusiv prin varietate de opţiuni de plată şi mijloace de interactiune facile şi moderne", a declarat Yannick Mooijman, CEO Cargus.
În această perioadă, Cargus a suplimentat atât numărul angajaţilor, cât şi capacitatea de transport disponibilă. Au fost contractaţi încă 500 de curieri şi 50 de camioane pentru Black Friday, iar HUB-urile din Bucureşti (CTPark), Măgurele şi Braşov vor avea program prelungit de funcţionare.
Anul acesta, Cargus a lansat propriile lockere, ce oferă o interacţiune contactless, putând fi operate cu ajutorul aplicaţiei Cargus Mobile. Lockerele Cargus nu necesită alimentare cu energie electrică, acestea funcţionând pe bază de baterii cu o durată de viaţă de până la 10 ani. Destinatarii finali au libertatea de a alege lockerul cel mai aproapiat de casă sau de locul de muncă şi sunt disponibile permanent pentru ridicarea coletelor. Pentru magazinele online, lockerele alături de punctele partener Cargus SHIP & GO reprezintă o soluţie eficientă pentru că pot genera o creştere a vânzărilor în perioade precum Black Friday şi o experienţă mai bună pentru client, care intră mai repede în posesia coletului.