Producătorul dandez de bere "Carlsberg" A/S a renunţat la ţinta de profitabilitate pe termen mediu din cauza creşterii costurilor sale.
În februarie 2010, compania îşi stabilise o ţintă de majorare a profitului operaţional la 20% din vânzări, în trei-cinci ani, de la circa 14% în prezent. Acum, conducerea producătorului de bere susţine că aceasta s-a dovedit a fi "dificil de realizat", întrucât anumite evenimente, care ţin sau nu de companie, au avut şi vor continua să aibă un impact asupra marjelor de profit.
În ultimul trimestru din 2012, câştigul înainte de interese minoritare, taxe şi alte elemente speciale a ajuns la 2,15 miliarde coroane daneze (385 milioane dolari), de la 1,83 miliarde coroane în acelaşi interval din 2011. Analiştii estimau 2,28 miliarde coroane.
Conform previziunilor companiei, profitul va atinge 10 miliarde coroane anul acesta, după ce, pe întreg anul 2012, acest rezultat a însumat 9,8 miliarde coroane - neschimbat faţă de anul precedent.
"Carlsberg" a obţinut 44% din câştiguri în Europa de Est, în special în Rusia, unde guvernul a majorat taxele şi a înăsprit normele în privinţa distribuţiei de alcool. În ultimele trei luni din 2012, compania controla 38,3% din piaţa berii din Rusia, la fel ca în anul anterior. Dar, cota s-a redus faţă de trimestrul al treilea din 2012, când atingea 38,9%. Anul trecut, Rusia a impus restricţii în privinţa publicităţii directe pentru bere, iar de la 1 ianuarie 2013 a interzis vânzarea de bere la chioşcuri.
De menţionat că vânzările "Carlsberg" au însumat 15,9 miliarde coroane în perioada octombrie - decembrie 2012, în timp ce estimările erau de 15,6 miliarde coroane.