Reporter: Ce servicii oferă Consiergo?
Carmen Voicu: Consiergo este o companie premium de asistenţă personală, ce oferă servicii de concierge pentru clienţii individuali şi companii. Specializată în crearea unui stil de viaţă relaxant, Consiergo oferă consultanţă personalizată pentru servicii exclusiviste (acces la evenimente sportive, culturale, de lifestyle, sold - out) în ţară şi în lume, acces la specialişti de top (creatori de imagine, instructor de sport/ hobby-uri, avocaţi, medici, experţi în dezvoltare personală a membrilor familiei şi copiilor), până la servicii uzuale (şofer, bucătar, grădinar, menajere, etc), totul în deplină confidenţialitate, astfel încât clienţii noştri să câştige timp preţios şi să se bucure de viaţă, lăsând toate grijile în seama noastră. Oferim clienţilor concierge în lifestyle&wellness, concierge pentru casă&administrativ, concierge în servicii medicale, în turism şi evenimente.
Reporter: Cine sunt clienţii Consiergo?
Carmen Voicu: În prezent, avem un portofoliu de peste 700 clienţi, familii şi companii. Clienţii de concierge sunt oameni activi, ocupaţi, anteprenori implicaţi în propriile business-uri sau angajaţi în poziţii solicitante în companii - ei reprezintă o treime a portofoliului nostru. Avem, de asemenea, clienţi corporate, companiile mari: bănci, multinaţionale, companii româneşti care au ales să-şi recompenseze clienţii premium sau angajaţii valoroşi cu serviciile noastre de concierge. În lume este un trend tot mai accentuat, acela de a include în pachetele de recompensare servicii de concierge, pentru a echilibra balanţa muncă - viaţă personală. Aici intervenim noi, de la preluarea solicitărilor de zi cu zi sau urgenţe şi până la hobby-uri, dezvoltare personală, activităţi culturale, sportive.
Printre clienţii noştri avem şi un procent important de cetăţeni străini. Acomodarea la cultura noastră, informaţii practice sau activităţi de dezvoltare a copiilor, pe toate le preluăm noi, iar ei sunt foarte darnici în aprecieri, de aici şi satisfacţia noastră. În plus, avem şi clienţi francezi, care au beneficiat de servicii de concierge în Franţa, mai ales prin intermediul băncilor şi care caută şi în România acelaşi lucru. În ceea ce îi priveşte pe clienţii străini, aş zice că sunt două categorii, cei care au căutat concierge în Bucureşti/România, e vorba aici de antreprenori ce vin pe cont propriu şi se stabilesc în România), şi cei care beneficiază de astfel de servicii prin intermediul băncilor şi companiilor multinaţionale.
Reporter: Care sunt serviciile cel mai des căutate?
Carmen Voicu: Cele mai multe solicitări sunt cele de lifestyle: acces la evenimente exclusiviste, finale sportive în lume sau acces la meciuri importante, concerte sau evenimente de teatru, operă, premiere din ţară. Ca să vă dau un exemplu, un client a vrut să participe la meciul de box al secolului, cel între Manny Pacquiao şi Floyd Mayweather. Ne-a solicitat bilet cu numai cu o lună înainte, când practic nu mai există niciun bilet nevândut. Am reuşit totuşi să îi obţinem biletul.
Am avut şi clienţi care ne-au cerut bilete în ultimul moment pentru finala de tenis de la turneul de la Dubai, unde a jucat Simona Halep.
La prima vedere nu pare neapărat ceva dificil, dar clienţii ne sună când biletele la evenimente sunt sold - out. Aici se vede diferenţa pe care o fac serviciile de concierge. Nu oricine poate suna la orice oră din zi sau din noapte să ceară bilete la evenimente sold-out şi să le şi primească.
Cetăţenilor străini care vin în România le putem recomanda şi oferi sprijin administrativ, legat de cazare pe termen scurt sau pe termen lung, plata facturilor, suport şi informaţii 24/7 într-un oraş necunoscut pentru ei. Venim cu idei pentru familie şi copii: activităţi şi hobby-uri, prezentare culturală, bilete la teatru, dans, concerte de muzică şi evenimente sportive, localizarea o sală de sport sau antrenor personal, organizarea şi rezervare ore şi cursuri de interes specific de la gătit la dans, de la limba română/străină. Le prezentăm şi cursuri pentru abilităţi de networking (cum să relaţioneze şi să se integreze în cultura noastră) sau prezentarea practică a României: de la pieţe la alte locuri de interes practic; ajutăm cu organizarea de petreceri aniversare, găsirea unui cadou special.
Răspundem diverselor nevoi care apar în fiecare casă: reparaţii, service, bone, recomandări de servicii auto, curăţenie şi servicii de menaj.
Ni se cer frecvent şi recomandări de specialişti în diverse domenii: frumuseţe, întreţinere, dezvoltare personală, instructori pentru copii. Avem, mai ales din partea cetăţenilor străini şi diplomaţilor, solicitările privind recomandări medicale sau, de exemplu, menajere de încredere, grădinari sau personal administrativ.
Reporter: Câţi salariaţi aveţi? Câţi colaboratori aveţi?
Carmen Voicu: Suntem o echipă de opt persoane, cu experienţă, implicate în activitatea zilnică. Cifra nu este impresionantă, dar suntem foarte fericiţi când clienţii noştri se declară impresionaţi de ceea ce putem face pentru ei.
Colaborăm cu peste 150 furnizori, specialişti, colaboratori străini - parteneriate şi relaţii construite şi dezvoltate în timp. Portofoliul de furnizori este actualizat permanent, deoarece apar solicitări noi, neaşteptate, deci ne trebuie furnizori noi, iar unii dintre ei, în timp, nu se mai califică în criteriile noastre de selecţie, exigenţe, şi îi înlocuim cu alţii mai buni.
Reporter: Oferiţi clienţilor servicii all-inclusive?
Carmen Voicu: Activitatea de concierge nu înseamnă un portal în care oferi doritorilor numerele de telefon ale unor furnizori, înseamnă mult mai mult decât atât: înţelegere a problemei oricât ar fi de complexă, empatie cu clientul, mai ales atunci când are o problema sensibilă, deschiderea unor uşi care de obicei sunt închise şi care nu răspund la un simplu apel telefonic. Practic, preluăm solicitarea, oricât ar fi de dificilă sau neobişnuită, şi încheiem cu rezolvarea ei. Astfel clienţii câştigă timp preţios cu ajutorul nostru, au avantajul de a discuta cu un singur partener pentru rezolvarea problemei, oricât ar fi de complexă, acces la servicii ce par "inaccesibile" sau imposibil de procurat, optimizare a costurilor.
Reporter: Care sunt problemele pe care le întâmpinaţi în activitate?
Carmen Voicu: Încă ne confruntăm cu bariere ce ţin de cultura noastră, a românilor - am fost crescuţi fără asigurări... de viaţă, de sănătate, iar acum vin aceste servicii de concierge, ca o asigurare pentru "timp".
Noi, românii, suntem învăţaţi să ne descurcăm cumva atunci când apare problema şi să nu plătim pentru ajutor.
Străinii cunosc aceste servicii, ne caută ei, nu trebuie să le explici prea mult. Companiile pentru care vin să lucreze în România le oferă serviciile noastre de concierge, ce nu pot fi furnizate de firmele de relocare, care acoperă cerinţele de bază. Când nu le sunt oferite, le caută ei şi ne devin clienţi.
Companiile mari sunt mai receptive, dar acolo procedurile sunt mai stufoase. Aceste companii se îndreaptă către noi în căutarea de soluţii de retenţie a angajaţilor şi clienţilor valoroşi, deoarece suntem singura companie premium de concierge din România.
Reporter: Ce servicii doriţi să mai oferiţi în viitor?
Carmen Voicu: Ne-am gândit la servicii de concierge pentru ansambluri rezidenţiale premium şi servicii de concierge pentru industria auto. De asemenea, suntem în punctul în care vrem să creştem procentul de expaţi din portofoliul nostru.
Reporter: Care sunt proiectele de viitor ale Consiergo?
Carmen Voicu: Ne concentrăm pe colaborarea cu marile companii ce oferă serviciile de concierge clienţilor lor sau angajaţilor, băncile de exemplu, dar nu numai.
Reporter: Ce ne puteţi spune despre comisoanele pe care le practicaţi?
Carmen Voicu: Serviciile de concierge puse la dispoziţie sunt disponibile numai pe baza de abonament anual. Avem trei tipuri de abonamente: Exclusiv (1000 euro + tva) şi Premium (500 euro +tva) pentru familii şi abonamentele Elite Corporate, personalizate pe nevoile companiilor.
Abonamentul de concierge acoperă consultanţa oferită până la îndeplinirea fiecărei solicitării, pentru solicitări nelimitate, în decursul unui an. Nu se percep alte comisioane pentru solicitări.
Articol preluat din Bucarest Hebdo.