Grupul francez Carrefour a anunţat achiziţionarea unei participaţii de 17% la retailerul online de modă Showroomprive.com, cu suma de 79 de milioane de euro, de la retailerul de mobilier Conforama, transmite Reuters.
După finalizarea tranzacţiei, cei care au înfiinţat Showroomprive.com vor păstra 27,17% din capital şi 40,42% din drepturile de vot, în timp ce Carrefour va deţine 16,86% din capital şi 13,67% din drepturile de vot.
Acest parteneriat este un nou pas în accelerarea strategiei noastre digitale, permiţând companiei să-şi extindă prezenţa pe piaţa online, a afirmat directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard.
În decembrie, Carrefour şi retailerul francez Fnac Darty au format o alianţă în vederea unificării achiziţiilor de produse electronice şi electrocasnice în Franţa, deoarece Carrefour vrea să-şi scadă costurile şi să-şi majoreze câştigurile.
Fostul director general al Fnac-Darty, Alexandre Bompard, a devenit noul director general al Carrefour în luna iulie a acestui an. La începutul lui 2018, Bompard va prezenta planul său strategic pentru Carrefour, companie care în vară a avertizat că, în 2017, profitul său operaţional ar putea scădea cu 12% şi, de asemenea, a revizuit în jos ţinta de vânzări.
Acordul semnat marţi între Carrefour şi Fnac Darty urmează parteneriatului încheiat anul trecut de companiile franceze Casino şi Conforama. Retailerii francezi se confruntă cu concurenţa din partea Amazon, care a achiziţionat anul trecut lanţul de magazine alimentare Whole Foods cu 13,7 miliarde de dolari, apărând speculaţii că gigantul online urmează să intre pe piaţa europeană.
În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri "Carrefour", 218 supermarketuri (203 magazine "Market" şi 15 magazine "Express Orange"), 42 magazine de proximitate "Express", 10 magazine de proximitate "Contact", un magazin de comerţ online.