Vânzările "Carrefour" SA, al doilea retailer din lume, au crescut cu 6,7% în trimestrul al treilea din 2010, datorită cererii puternice din America Latină şi Asia, care a compensat declinul din Europa.
Cifra vânzărilor companiei franceze a ajuns la 25,6 miliarde euro (36 miliarde dolari), comparativ cu 24 miliarde euro în perioada similară din 2009. Analiştii aşteptau 25,4 miliarde euro.
Magazinele "Carrefour" au înregistrat o creştere a vânzărilor de 8,4% în America Latină şi de 3,5% în Asia. Vânzările hipermarketurilor din Franţa au scăzut cu 1,2%.
"Creşterea din Asia şi America Latină a compensat mediul extrem de competitiv din Europa. Există o îmbunătăţire a performanţelor în Belgia şi Polonia, dar Europa de Sud continuă să fie afectată de situaţia economică", a declarat directorul financiar Pierre Bouchut.
Compania va investi aproximativ 1,5 miliarde euro în următorii doi ani şi jumătate pentru reamenajarea magazinelor sale din Europa Occidentală.
Acţiunile "Carrefour" au crescut cu 20% anul acesta, valoarea de piaţă a companiei depăşind 28 miliarde euro.