"Carrefour" SA, al doilea retailer din lume, estimează că, în 2011, profitul său s-a situat la limita inferioară a propriilor estimări, ca urmare a scăderii vânzărilor în ultimul trimestru. Profitul operaţional al companiei franceze s-a redus cu aproape 20% anul trecut, conform previziunilor lansate ieri de retailer.
În ultimele trei luni din 2011, vânzările "Carrefour" au scăzut cu 1%, la 24,2 miliarde euro (31,3 miliarde dolari), în timp ce analiştii aşteptau 24,4 miliarde euro.
Cifra vânzărilor a fost afectată de cheltuielile slabe ale consumatorilor europeni, în special în Spania, Italia şi Grecia, potrivit directorului financiar Pierre-Jean Sivignon. Vânzările au scăzut şi în Franţa, cea mai mare piaţă de desfacere pentru "Carrefour".
Pe întregul an 2011, vânzările grupului au totalizat 91,5 miliarde euro, în creştere cu 0,5% faţă de 2010.
În perioada octombrie - decembrie 2011, compania a transformat 31 de hipermarketuri în magazine cu un nou format, numărul centrelor Carrefour Planet ajungând la 81 anul trecut.