Producătorul danez de bere "Carlsberg" A/S a raportat un profit sub estimări pentru trimestrul al doilea din 2012, din cauza vremii neobişnuit de ploioase din Europa, care a afectat cererea, dar şi ca urmare a majorării cheltuielilor cu publicitatea.
Câştigul înainte de interese minoritare, taxe şi unele elemente speciale a scăzut cu 6,1%, la 3,47 miliarde coroane daneze (574 milioane de dolari), în timp ce analiştii aşteptau 3,9 miliarde coroane. Profitul net a crescut la 3,36 miliarde coroane, de la 2,06 miliarde coroane în anul precedent.
Vânzările companiei au sporit cu 4,5%, la 19,59 miliarde coroane. Dacă nu sunt luate în calcul fluctuaţiile de curs valutar şi achiziţiile, vânzările "Carlsberg" au crescut cu 2%, ca urmare a majorării preţurilor de distribuţie.
Potrivit "Carlsberg", piaţa berii din nordul şi vestul Europei (exclusiv Polonia) a scăzut cu 3-4% în primele şase luni din 2012, declinul fiind mai mare decât anticipa compania, din cauza vremii ploioase şi a "dinamicii provocatoare a consumatorului" în unele ţări. Piaţa de profil din Polonia a crescut cu 6%, în condiţiile în care această ţară a găzduit Campionatul de Fotbal Euro 2012.
În 2011, "Carlsberg" a obţinut 39% din profit în Europa de Est, iar 49% în nordul şi vestul Europei.