"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, şi-a redus cu 13% profitul în ultimul trimestru din 2011, ceea ce determină compania să anticipeze că, anul acesta, câştigul său va fi nemodificat, în contextul încetinirii expansiunii economice.
Profitul înainte de interese minoritare şi taxe (Ebit) a ajuns la 1,31 miliarde euro, de la 1,5 miliarde euro în ultimele trei luni din 2010. Cifra anunţată corespunde aşteptărilor analiştilor. Profitul Ebit al diviziei "Cash & Carry", cea mai mare din cadrul "Metro", s-a redus cu 0,4%, la 579 milioane de euro.
Pe întregul an 2011, câştigul Ebit al "Metro" a scăzut la 2,37 miliarde euro, de la 2,42 miliarde în 2010.
Compania propune un dividend de 1,35 euro/acţiune pentru 2011, în timp ce analiştii estimau 1,37 euro/titlu.
"Condiţiile macroeconomice din multe ţări s-au înrăutăţit semnificativ comparativ cu 2010", a declarat directorul executiv al "Metro", Olaf Koch, adăgând: "Trebuie să ne îmbunătăţim pe viitor performanţa".
"Metro" a anunţat că îşi va concentra strategia pe diviziile "Cash & Carry" şi "Media-Saturn".