Piaţa restaurantelor este în continuă scădere din anul 2009, a declarat Cătălin Mahu, proprietarul lanţului de restaurante La Mama. Domnia sa a explicat: "Piaţa restaurantelor este în scădere, aceasta scăzând în 2009 cu până la 50%. Sunt 30.000 de restaurante la nivel naţional. Astăzi, agricultura nu este în stare să producă pentru industria restaurantelor, iar asta este păcat. Dacă restaurantele ar fi privite ca o industrie, sunt convins că ar aduce un mare plus economiei ţării", a subliniat Cătălin Mahu, în cadrul unei conferinţe de presă.
Proprietarul lanţului de restaurante a adăugat: "Faţă de în urmă cu patru sau cinci ani, profitul a mai scăzut. În perioada crizei am tăiat costurile suplimentare în mod drastic". Domnia sa a mai spus că bonul mediu în restaurant atinge 17 euro, în timp ce consumul mediu per client "este de până în 10 euro", iar numărul mediu de clienţi care trec pragul restaurantelor La Mama atinge 3.000-4.000 de persoane.
Afacerile La Mama au crescut, anul trecut, cu 6 procente faţă de anul 2012, atingând un total de 5,3 milioane euro. Totodată, anul trecut, încasările lanţului de restaurante au fost mai mari cu 10% faţă de anul 2012. Anul 2014 este unul al consolidării poziţiei în piaţă pentru La Mama, investiţii în noi locaţii fiind programate pentru anul 2015. Chiar şi aşa, "fără 200.000-300.000 euro investiţi în acest an, nu scăpăm", a subliniat Cătălin Mahu, care a menţionat că banii vor intra în modernizarea unor locaţii. Totodată, la finalul acestui an, conducerea lanţului de restaurante şi-a propus să depăşească 6 milioane euro în cifra de afaceri. Potrivit domnului Mahu, "consumatorul român s-a rafinat de-a lungul timpului. De la celebra friptură cu cartofi prăjiţi a ajuns să îşi diversifice gusturile, încercând inclusiv mâncăruri orientale". Domnia sa a mai adăugat că aproximativ 20% din încasări sunt reprezentate de sistemul de livrare la domiciliu.
"Am fost deseori întrebat care au fost provocările crizei. Sincer, eu cred că această provocare doar o gândim noi. Practic, când un om de afaceri are un business sănătos, el trebuie să se adapteze pieţei în care funcţionează, şi astfel, criza economică actuală nu reprezintă decât confirmarea pentru un business viabil", a mai spus Cătălin Mahu.
La Mama este o reţea de restaurante care în prezent operează zece unităţi, două dintre ele în staţiunea Mamaia, acestea din urmă având caracter sezonier. La Mama numără aproximativ 400 angajaţi atât în restaurante cât şi în unitatea proprie de producţie, depozitare şi în biroul central, iar vara compania ajunge la 500 de angajaţi. În anul 2013, compania a realizat o investiţie majoră, de 1 milion de euro, într-un restaurant de aproximativ 400 de locuri în Mamaia Nord.