Cea de a zecea ediţie a Forumului european privind antreprenoriatul social a început, astăzi, la Plovdiv (Bulgaria), evenimentul fiind organizat de Uniunea Naţională a Cooperativelor de Producători Lucrători din Bulgaria, Ministerul Muncii şi Politicilor Sociale şi Târgul Internaţional de la Plovidv sub motto-ul "O economie socială corectă, adecvată şi transformativă", transmite Agerpres.
Forumul de la Plovdiv include conferinţe, discuţii şi mese rotunde la care vor participa oficiali bulgari precum şi reprezentanţi ai autorităţilor locale, instituţiilor UE precum şi reprezentanţi ai mediului academic, comunităţii ştiinţifice, mediului de afaceri şi societăţii civile.
În discursul de deschidere, vicepreşedintele Republicii Bulgaria, Iliana Iotova, a mulţumit Uniunii Naţionale a Cooperativelor de Producători Lucrători din Bulgaria pentru că apără drepturile muncitorilor în pofida a numeroase crize, a dificultăţilor şi a perioadelor cu turbulenţe politice.
La rândul său, ministrul bulgar al Muncii şi Politicilor Sociale, Georgi Gyokov, a spus că economia socială serveşte atât la crearea de locuri de muncă, cât şi la aducerea laolaltă a oamenilor care împărtăşesc valori precum solidaritatea şi democraţia. Georgi Gyokov a adăugat că acest tip de economie permite recunoaşterea şi protejarea drepturilor muncitorilor.
Comisarul european pentru Muncă şi Drepturi Sociale, Nicolas Schmit, a spus că muncitorii din economia socială contribuie la dezvoltarea acestui tip de economie, dar şi la dezvoltarea întregii economii bulgare pe ansamblu. "Primul lucru pe care am dori să îl facem este să punem la punct un cadru comun, să sprijinim economia socială şi companiile sociale în progresul lor. În al doilea rând, vrem să investim mai mult în companii şi cooperative sociale, să încurajăm creşterea lor. În al treilea rând, vrem să extindem aria economiei sociale şi să o legăm de educaţie şi pregătire", a spus Nicolas Schmit.
Forumul din acest an regrupează peste 100 de companii sociale, cooperative şi ONG-uri din Bulgaria şi de peste hotare, care îşi promovează produsele lor. Alte 50 de companii tradiţionale participă şi ele la expoziţia de la Plovdiv.