Centrul Solvit România, care funcţionează în cadrul Departamentului pentru Afaceri Europene (DAE), a publicat raportul său de activitate pentru anul 2009, conform căruia a primit spre soluţionare un număr de 276 de petiţii. Acestea au fost introduse de alte state membre ale Uniunii Europene şi de cetăţenii acestora sau de către cetăţeni români prin sistemul electronic, e-mail sau telefon, informează un comunicat remis redacţiei.
Din acest număr, 95 au fost solicitări de informaţii, 94 au fost respinse în urma evaluării, pentru că nu îndeplineau criteriile Solvit, iar 87 au fost acceptate, considerându-se că respectă aceste criterii. Din totalul celor 87 de cazuri acceptate spre soluţionare, 73 au fost soluţionate, iar 14 au fost închise ca nesoluţionate.
În calitate de centru de origine, SOLVIT România a gestionat 53 de cazuri, 45 fiind închise ca soluţionate, iar 8 ca nesoluţionate. În calitate de centru responsabil, SOLVIT România a gestionat 34 de cazuri, 28 fiind închise ca soluţionate, iar 6 ca nesoluţionate.