CFR Călători estimează pierderi de 431,05 milioane lei în acest an, la venituri totale de 2,136 miliarde lei, şi va aloca 860,25 milioane lei pentru reparaţii, potrivit proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei, publicat în dezbatere de Ministerul Transporturilor, acţionarul majoritar al societăţii, scrie News.ro.
"Faţă de realizările anului 2018, veniturile totale programate în anul 2019 sunt reduse cu 1,25%, iar cheltuielile totale sunt majorate cu 13,06%, societatea programând o pierdere de 431.051 mii lei", arată nota de fundamentare, potrivit agenţiei.
Cuantumul compensaţiei pe anul 2019 (1,015 miliarde lei) reprezintă circa 66,70% din necesarul fundamentat, în valoare de 1,523 miliarde lei, "fapt ce conduce la o neacoperire a cheltuielilor privind activitatea curentă de exploatare", se arată în document.
Compania şi-a bugetat cheltuieli totale de 2,567 miliarde lei, iar cheltuielile de natură salarială sunt în cuantum de 950,29 milioane lei.
"Cheltuielile de natură salarială au fost majorate ca urmare a: majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată; reîntregirii acestora, pentru întregul an 2019, determinate ca urmare a acordării unor creşteri salariale în anul 2018", se arată în proiectul de buget pentru 2019.
CFR Călători are 13.000 de angajaţi. Câştigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala este stabilit la 6.008 lei.
Cheltuielile pentru investiţii sunt în sumă de 340 milioane lei.
Compania va aloca totodată 860,25 milioane lei pentru reparaţiile vagoanelor şi locomotivelor.
"Necesarul previzionat pe 2019 pentru activitatea de revizii şi reparaţii planificate la vagoane de călători pentru un număr de 539 vagoane este de 151.259 mii lei, iar pentru mentenanţă şi reparaţii locomotive 709.000 mii lei", arată documentul.
CFR Călători estimează pentru sfârşitul anului plăţi restante de 104,63 milioane lei şi creanţe restante de 150 milioane lei, mai informează News.ro.
"Societatea nu a depăşit nivelul plăţilor restante programate pentru finele anului 2018, iar în 2019 programează reducerea acestora faţă de nivelul planificat al anului precedent la nivelul indicelui de creştere a câştigului mediu brut pe salariat recalculat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.05.2019, 12:36)
Cine mai merge cu trenul vede ca doar o mica parte din calatori arata controlorului bilete cumparate cinstit. Cei mai multi arata diverse forme de gratuitate (carnete , tichete , adeverinte ,etc.). Asa cum se prezinta situatia , falimentul CFR e aproape.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.05.2019, 13:30)
Carnetele de elev/student nu inseamna ca merge gratuit. Partea pe care nu o plateste cetateanul, va fi platita de la bugetul de stat.