Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA şi Asocierea Baicons Impex SRL - ISPCF SA au semnat contractul, în valoare de 7,7 milioane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate, etapa I a programului de electrificare şi reabilitare a liniei CF Constanţa - Mangalia (43 km), se arată într-un comunicat de presă.
Contractul prevede o viteza maximă de circulaţie a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.
"Studiul de fezabilitate va respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucţiile specifice şi metodele în vigoare, cu asigurarea specificaţiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României şi respectarea conformităţii standardelor impuse pentru Coridoarele Europene şi Coridoarele TEN-T, având în vedere că linia de cale ferată Constanţa - Mangalia este o continuare a Magistralei 800 Bucureşti - Constanţa, componentă a Coridorului Rin - Dunăre (ramura nordică)", se precizează în comunicat.
Obiectivele specifice ale programului sunt, printre altele, electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată existentă, pe tronsonul CF Constanţa - Mangalia, pentru creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h, precum şi creşterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătăţirea capacităţii de circulaţie, şi a numărului ce călători, între oraşele Constanţa şi Mangalia.
Totodată, programul prevede modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spaţiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale şi asigurarea facilităţilor pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv, prin corelarea cu alte proiecte de investiţii aflate în pregătire/derulare/implementare în domeniul infrastructurii rutiere/feroviare;
De asemenea, programul prevede sistematizarea staţiilor CF şi lucrări pregătitoare pentru dublarea în viitor, dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent şi de viitor o impune, modernizarea echipamentului de telecomunicaţii, inclusiv sistemul de informare a publicului călător, montarea elementelor de siguranţă, rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, garduri de protecţie între linii etc.
Pe de altă parte este prevăzută şi îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi creşterea gradului de siguranţă, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.
Potrivit sursei citate, valoarea contractului este de 7,77 milioane lei, fără TVA, sursa de finanţare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte de electrificare şi reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021- 2030, iar durata contractului este de nouă luni.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, administrator al reţelei feroviare publice, prin lansarea programelor de investiţii, contribuie în primul rând la îmbunătăţirea calităţii celui mai ecologic mod de transport, prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă, la dezvoltarea relaţiilor comerciale cu operatorii de transport şi, nu în ultimul rând, la relansarea economiei regionale.