China ar putea depăşi SUA până în 2016, devenind cea mai mare piaţă din lume de călătorii în interes de afaceri, datorită majorării exporturilor şi a încetinirii inflaţiei, se arată într-un comunicat publicat ieri de Global Business Travel Association (GBTA), transmite Bloomberg.
Cheltuielile pe plan mondial pentru călătoriile în interes de afaceri vor urca anul acesta cu 6,9%, la 1.180 miliarde de dolari, iar anul viitor vor înregistra un avans de 8,6% şi vor încetini în perioada 2016-2018, a estimat GTBA.
În China, accelerarea exporturilor, încetinirea inflaţiei şi majorarea salariilor au contribuit la expansiunea acestei pieţe, în contrast cu situaţia din SUA, unde ritmul de creştere al economiei a fost scăzut, împreună cu salariile şi numărul de angajaţi, se arată în raportul Asociaţiei.
"China, alături de alte state BRIC (Brazilia, Rusia, India) îşi canalizează cheltuielile pentru călătoriile de afaceri în mai multe oportunităţi economice. Ne aşteptăm ca această tendinţă de majorare a cheltuielilor în călătoriile de afaceri", a afirmat directorul general al GBTA, Michael McCormick.
Cheltuielile în Rusia ar putea scădea cu peste 5% anul acesta, pe fondul temerilor referitoare la securitate şi a sancţiunilor internaţionale, a estimat GBTA.
Din anul 1998, când Global Business Travel Association a început acest studiu, SUA au fost cea mai mare piaţă de călătorii în interes de afaceri din lume. În timp ce cheltuielile în China au crescut în medie cu 16% pe an din 2000, ajungând la 225 miliarde de dolari în 2013, în Statele Unite ele au urcat cu 1,1% anual, la 274 miliarde de dolari.
Cea mai mare piaţă regională de călătorii în interes de afaceri este Asia Pacific, urmată de Europa Occidentală şi SUA. Cele trei regiuni reprezintă 89%, sau 984 miliarde de dolari, din cheltuielile de 1.100 miliarde de dolari înregistrate în 2013.
Până în 2018, Asia Pacific îşi va majora cota de piaţă cu încă 5%, în timp ce Europa Occidentală şi SUA ar urma să piardă 2% şi, respectiv, 3% din cota lor de piaţă.