China intenţionează să aloce până în 2020 peste 3.5 trilioane de yuani (503 miliarde de dolari) pentru extinderea reţelei de cale ferată, pe fondul majorării cheltuielilor de infrastructură, menite stimulării creşterii şi îmbunătăţirii conectivităţii pe cuprinsul ţării, transmite Bloomberg.
Reţeaua de cale ferată pentru trenurile de mare viteză va fi extinsă cu peste 30.000 de kilometri, pentru a acoperi 80% din marile oraşe din China, au informat autorităţile de la Beijing.
Planul prevede extinderea reţelei de trenuri de mare viteză la mai mult de jumătate din ceea ce este construit până acum, într-o perioadă de cinci ani. Acest plan constituie un avantaj pentru distribuitorii de material rulant din China, precum "CRRC" Corp. şi companiile de construcţi feroviare "China Railway Group" Ltd. şi "China Railway Construction" Corp.
La începutul anului, statul chinez a apelat pentru prima oară la o companie privată pen tru a opera un serviciu ferioviar inter-city, parte a unui plan al preşedintelui Xi Jinping de a moderniza reţeaua de transport a ţării, pe fondul încetinirii creşterii economice a celei de-a doua economii mondiale.
De asemenea, vor fi construiţi 3.000 de kilometri de cale ferată pentru tranzitul urban.
La sfârşitul lui 2015, China avea 121.000 de kilometri de cale ferată, inclusiv 19.000 de kilometri pentru trenurile de mare viteză, conform datelor date joi publicităţii.
Guvernul de la Beijing va invita investitorii privaţi să participe la finanţarea liniilor de cale ferată regionale şi intercity, a anunţat Yang Yudong, reprezentantul Administraţiei Căilor Ferate din China.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.12.2016, 05:44)
2000 de km in China se parcurg mai repede decat Timisoara-Bucuresti.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de marius în data de 30.12.2016, 19:25)
Muuuuult mai repede!
1.2. un exemplu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de marius în data de 30.12.2016, 22:36)
De distractie :trenul IR1692 a plecat azi,30 12 2016 din Timisoara la ora 05h30m pe "magistrala"900-Timisoara-Crai ova-Bucuresti-533km si a sosit la Bucuresti LA 15h44m.Deci 10h14m(e drept,a intarziat 86m!!!).In China,trenul G1 a plecat din Beijing la 09h00m pe lina de mare viteza 1318km si a ajuns la Shanghai la 13h48m.Deci 04h48m(evident,fara intarzieri)pretul unei calatorii la clasa a doua e 553cny care e cam 340ron....