Vânzările auto pe piaţa chineză au crescut cu 16,4% în iulie, a patra lună de creştere consecutivă, pe fondul redresării după criza provocată de pandemia de coronavirus (Covid-19), transmite Reuters.
Luna trecută, livrările pe cea mai mare piaţă auto din lume au urcat la 2,11 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din 2019, a informat marţi Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).
În primele şapte luni din acest an, vânzările au scăzut cu 12,7%, la 12,37 milioane de vehicule.
În acest an, Asociaţia Producătorilor Auto din China se aşteaptă la un recul de aproximativ 10% al vânzărilor pe cea mai mare piaţă auto din lume, iar în cazul unui al doilea val de infecţii, declinul s-ar putea adânci la aproximativ 20%.
Într-un semn promiţător pentru producătorii auto globali au care investit masiv în China, livrările de automobile electrice şi hibride au crescut cu 19,3% în iulie, la 98.000 unităţi, încheind astfel declinul din ultimele 12 luni.
"Creşterea vânzărilor arată că atât clienţii cât şi producătorii de automobile electrice şi hibride s-au obişnuit cu situaţia, după ce Guvernul a redus subvenţiile anul trecut", a apreciat Xu Haidong, oficial în cadrul CAAM.
În acest an, Asociaţia Producătorilor Auto din China se aşteaptă la un declin de aproximativ 11% al vânzărilor de automobile electrice şi hibride, la 1,1 milioane de vehicule.
Vânzările de camioane şi alte vehicule comerciale, care reprezintă aproximativ un sfert din piaţă, au urcat cu 59,4% în iulie, sprijinite de investiţiile guvernamentale în infrastructură, precum şi de reglementările mai dure privind emisiile, aprobate anul trecut. Livrările de maşini de pasageri au crescut cu 8,5%.
Printre producătorii auto care au raportat creşteri ale vânzărilor în iulie se află Great Wall Motor, Geely Automobile şi Toyota Motor.
China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS.