EVOhoreca a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de 1,6 milioane de euro, o creştere de 33% faţă de anul precedent, conform unui comunicat remis redacţiei. În 2022, compania a investit 100.000 de euro în mărirea spaţiului de depozitare, în extinderea stocurilor şi portofoliului de produse, pe fondul revitalizării resimţite în industrie după ridicarea tuturor restricţiilor cauzate de pandemie.
EVOhoreca a încheiat cel mai bun an fiscal de la înfiinţare, în anul 2011. Afacerile companiei din 2022 au întrecut chiar şi rezultatele din 2019, considerat cel mai bun an până la debutul restricţiilor din perioada de pandemie. Tot în 2022, EVOhoreca a organizat prima campanie Black Friday din istoria companiei, cu un impact pozitiv asupra vânzărilor, cca o treime din stocuri fiind epuizate în primele 24 de ore de campanie.
"Am reuşit să depăşim rezultatele din 2019, cel mai bun an până la acel moment, punând un accent ridicat pe eficientizarea operaţiunilor, prin investiţii în logistică, în produse şi dotarea echipelor de montaj cu maşini şi utilaje noi. De asemenea, ne-am îndreptat atenţia şi mai mult spre zona online, unde am investit în promovare către nişe noi de clienţi", a declarat Alin Truşcă, fondator şi CEO EVOhoreca.
La nivel de comenzi, numărul acestora a fost cu 18% mai mic decât în anul precedent, însă valoarea lor a înregistrat o creştere de 33% YoY. Dinamica a venit pe fondul menţinerii focusului pe contractarea de proiecte premium, trend pe care compania îşi propune să continue şi în 2023.
"Spre deosebire perioada de dinainte de pandemie, am avut mai puţine proiecte şi vânzări de produse entry-level, ceea ce se explică prin faptul că au fost mai puţine companii noi, care tradiţional au bugete mici. Cei care au investit în amenajări au fost branduri consacrate, validate, ce şi-au dorit să se diferenţieze prin calitate şi design. Tot acestea au putut accesa în 2020 şi 2021 finanţări din fonduri europene, ceea ce, desigur, a ajutat", a explicat Alin Truşcă.
Astfel, dacă în 2019, valoarea medie a unui proiect de amenajare a fost de 6.000 euro, în 2022 media a urcat la 15.000 euro, iar cel mai mare proiect a fost de 100.000 euro. Cele mai căutate produse EVOhoreca rămân scaunele, mesele şi canapelele modulare, subliniază sursa citată.
În ceea ce priveşte distribuţia veniturilor online vs offline, magazinul online EVOhoreca.ro generează cca 15% din cifra de afaceri. Clienţii care aleg să cumpere online, achiziţionează de regulă produse de serie, gata de montat, care nu necesită personalizare. Peste 30% sunt clienţi care au avut cel puţin o comandă personalizată anterior.
În ultimii 10 ani, EVOhoreca a devenit furnizor pentru clienţi din 12 ţări din Europa şi va continua şi în 2023 să se concentreze pe clienţii internaţionali, care, potrivit estimărilor, vor genera cca 20% din cifra de afaceri în următorul an. Cele mai multe comenzi internaţionale au venit din Germania, Franţa, Marea Britanie şi Spania.
Pentru 2023, compania îşi propune o creştere cu 15% a cifrei de afaceri şi extinderea proiectelor în zona de amenajări hoteluri.
"Este un an în care ne dorim să continuăm investiţiile începute în 2022, care ne vor ajută să ne consolidăm poziţia pe segmentele în care dinamica este deja ridicată - cum sunt amenajările de birouri, restaurante, terase, cantine, dar şi consolidarea unei linii de business lansate în 2020 - dotarea hotelurilor, pentru care am investit în diversificarea portofoliului şi nu numai. Ne vor ajuta în această direcţie şi colaborările constante cu designeri specializaţi, astfel că putem oferi proiecte la cheie, eficiente atât din punct de vedere al costurilor, cât şi al termenelor de livrare", a mai precizat Alin Truşcă, se menţionează în comunicat.