Coface, furnizor de servicii integrate de management al riscului de credit, marchează 15 ani de la lansarea diviziei de asigurare de credit comercial pe piaţa din România, conform unui comunicat remis redacţiei. În acest context, compania lansează EasyLiner, produs de asigurare dedicat IMM-urilor adaptat la noile cerinţe din piaţă. Coface continuă astfel să sprijine companiile în dezvoltarea lor.
Evoluţia creditării companiilor şi a termenelor de plată
Potrivit sursei citate, finanţarea prin creditare comercială (achiziţii de la furnizori cu plata la termen) rămâne modalitatea principală de finanţare a companiilor româneşti, creditele comerciale reprezentând per total în economie de 3,5 ori mai mult decât creditele bancare. Soldul creanţelor comerciale este, de asemenea, în continuă creştere, spre exemplu în 2020 consolidat pe economie, acesta a ajuns la valoarea de 430 mld. RON, în creştere cu 38 mld. RON faţă de anul precedent în timp ce soldul creditelor bancare a ajuns la 123 mld. RON, creşterea faţă de anul precedent fiind de 6 mld. RON. Practic, pentru creşterea de 38 mld. RON a creanţelor comerciale finanţarea prin creditare bancare a acoperit doar 6 mld. (cca 15%), diferenţa de 32 mld. RON (85% din creştere) fiind, prin urmare, acoperită de creditare.
Totodată, analiştii Coface România au observat în ultimii ani o creştere constantă a termenului mediu de încasare a creanţelor comerciale: în 2020 consolidat la nivel de economie, termenul mediu de plată a facturilor către furnizori a ajuns la 117 zile, dublu faţă de acum 10 ani. Acest lucru s-a reflectat şi în durata medie de încasare, care s-a dublat la rândul ei.
Soluţii de asigurare pentru IMM-uri
Cu o experienţă de 25 de ani pe piaţa locală şi 15 ani pe segmentul asigurărilor de credit comercial, Coface România vine în sprijinul companiilor cu soluţii complexe de management al riscului de credit. Lansarea EasyLiner, produs de asigurare destinat IMM-urilor, vine într-un context marcat de numeroase provocări economice şi din dorinţa de a contribui la protejarea mediului de business. Transferul riscului de neîncasare a creanţelor comerciale, preluarea activităţii de colectare a creanţelor în caz de întârzieri de plată, evaluarea şi monitorizarea riscului de neîncasare în raport cu clienţii, posibilitatea de a cesiona dreptul de despăgubire către o bancă finanţatoare sunt câteva dintre beneficiile acestei soluţii de protejare a lichidităţii companiilor.
"Credem că schimburile comerciale între companii rămân un vector esenţial pentru economie. În acest sens ne propunem să fim alături de întreprinderi în a facilita aceste schimburi comerciale prin serviciile de management de credit pe care le oferim, asigurarea creanţelor împotriva riscului de neîncasare rămânând produsul nostru de bază. Ne propunem să ne consolidăm poziţia de market leader pe acest segment, dar şi pe cea de "provider of choice", pentru companiile din România", a declarat Alina Popa, Commercial Director Coface România.
"Vom continua să răspundem nevoilor clienţilor noştri, fie că sunt companii mari, multinaţionale sau IMM-uri, prin produse dedicate, conectate cu realitatea pieţei. Credem că modul în care ne adresăm clienţilor noştri, agilitatea, flexibilitatea şi orientarea către găsirea de soluţii eficiente ne-au diferenţiat de-a lungul anilor ca asigurător de top. Rămânem receptivi la nevoile în continuă schimbare şi deschişi către inovare. În acest sens am lansat în anul 2021 linia de asigurări de garanţii; astfel valorificăm know-how-ul şi expertiza deja acumulate pe partea de evaluare companii într-o nouă direcţie utilă şi necesară companiilor româneşti", a adăugat Eugen Anicescu, Country Manager, Coface România.
În cei 15 ani de activitate pe zona de asigurare de credit comercial, Coface a gestionat peste 14.000 de cazuri de colectare (recuperare creanţe şi despăgubiri) pentru peste 1.800 de clienţi. În prezent, compania deserveşte companii din toată ţara cu ajutorul echipelor de specialişti localizate în birourile din Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara, se menţionează în comunicat.