Industria cinematografică americană, cea mai puternică din lume, revine în ţara noastră. Autorităţile şi-au manifestat dorinţa de a facilita acest lucru. Ministrul Culturii, Lucian Romaşcanu, s-a întâlnit cu ambasadoarea Statelor Unite ale Americii în România, Kathleen Kavalec, pe agenda întâlnirii figurând, printre altele, protecţia împotriva traficului a patrimoniului istoric şi crearea cadrului legislativ pentru ca industria filmului american să producă în România. Potrivit ministrului: "A fost un dialog extrem de aplicat, concret, ajutat şi de faptul că în trecutul recent Excelenţa Sa a fost ataşat cultural al ambasadei SUA în România. Am agreat semnarea, chiar săptămâna viitoare, a unui acord privind protecţia împotriva traficului a patrimoniului istoric, despre iniţierea unui protocol mai larg privind colaborarea culturală reciprocă". Ministrul susţine că industria filmului din SUA este "extrem de interesată" să producă în Romania şi accentuează că responsabilitatea autorităţilor române este aceea de a reuşi remedierea, în cel mai scurt timp, a schemei de ajutor de stat pentru producţia de film (tax inventive): "I-am mulţumit Excelenţei Sale pentru contribuţia SUA, de peste 1 milion de dolari, în ultimii ani, la restaurarea unor monumente istorice din România. De asemenea, am discutat despre iniţierea unui Fond Cultural SUA - România, o idee mai veche a noastră pe care sper să o vedem dusă la îndeplinire". Primul pas a fost făcut, urmează şi următorii, cei mai importanţi, meniţi să ofere o direcţie legislativă coerentă în domeniu.
Colaborare culturală între România şi SUA
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 8 martie 2023
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2023, 11:28)
Mai cumparam cu bani grei niste opere pro LMBTQ+ ?!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2023, 14:39)
Esti preocupat intens de problemele de la talie in jos.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2023, 12:01)
Ha ha ha ha "SUA" si "cultura" nu prea dau bine in aceeasi propozitie.
Sau o fi iar cultura de marketing?