Companiile aeriene şi de turism din Europa se pregătesc pentru a doua vară pierdută din cauza pandemiei

S.B.
Miscellanea / 20 martie 2021

Companiile aeriene şi de turism din Europa se pregătesc pentru a doua vară pierdută din cauza pandemiei

Companiile aeriene şi de călătorii din Europa se pregătesc pentru a doua vară pierdută din cauza pandemiei de Covid-19, speranţele pentru o redresare fiind reduse tot mai mult de ritmul lent al campaniilor de vaccinare, revenirea la creştere a infecţiilor şi reintroducerea carantinelor, informează news.ro.

Acţiunile companiilor aeriene şi a celor de călătorii au scăzut vineri, după ce Parisul şi mare parte din nordul Franţei au revenit în carantină pentru o perioadă de o lună, la câteva zile după ce Italia a limitat deplasarea oamenilor în majoritatea ţării, inclusiv în Roma şi Milano.

Aceste măsuri afectează peerspectivele de redresare pentru sezonul de vârf, care ajută companiile aeriene pe timp de iarnă, când majoritatea operatorilor pierd bani chiar şi în perioadele bune.

"Dacă nu va exista încredere, cererea nu îşi va reveni", a declarat Leah Ryan, consultant la firma din Dublin.

Pe lângă măsurile de carantină, perspectiva verii este afectată de creşterea numărului de cazuri de Covid-19 din Grecia şi alte regiuni şi de suspendarea temporară a vaccinul produs de AstraZeneca de către unele ţări europene, din cauza unor îngrijorări legate de efectele adverse, respinse însă de Agenţia Europeană a Medicamentului.

Companiile aeriene care au acumulat deja datorii de miliarde de dolari se confruntă cu o presiune suplimentară, iar unele riscă să nu supravieţuiască fără fonduri noi.

Proprietarul British Airways, IAG, a atras joi fonduri în valoare de 1,2 miliarde de euro (1,43 miliarde de dolari) printr-o emisiune de obligaţiuni.

În schimb, un început de vară dificil poate pune mai puţine dificultăţi companiilor aeriene low-cost precum Ryanair şi Wizz Air, care pot să îşi redistribuie avioanele rapid între rute.

Piaţa internă a Ryanair se aşteaptă să menţină restricţiile de călătorie pe tot parcursul lunii iunie, a declarat joi oficialul sanitar irlandez Ronan Glynn, care a citat "situaţia deteriorată la nivel internaţional" şi variantele de virusuri care apar.

Acţiunile Ryanair au scăzut vineri cu 4,2%, IAG cu 4%, iar easyJet şi Wizz cu 3,5%.

Speranţele de redresare au dus la creşterea acţiunilor companiilor din sectorul călătoriilor, în ultima lună, în frunte cu titlurile IAG, care au consemnat un avans de 25%.

În timp ce transportatorii low-cost pot suporta impactul unei alte veri dificile, rivali precum easyJet şi Virgin Atlantic s-ar putea confrunta cu noi presiuni asupra bilanţurilor lor, potrivit analiştilor.

Air France-KLM încearcă, de asemenea, să strângă capital şi să îşi reducă datoriile, după ajutorul de 10,4 miliarde de euro primit anul trecut. Grupul aerian franco-olandez îşi propune să opereze în acest an cu peste 50% din capacitatea anterioară crizei, comparativ cu 40-50% pentru Lufthansa - ţinte care s-ar putea dovedi însă ambiţioase.

"Există riscul creşterii numărului de falimente, în special de acum până la sfârşitul anului", a declarat pentru Reuters Alexandre de Juniac, şeful asociaţiei aeriene globale IATA.

Scăderea încrederii în redresare se extinde de la companiile aeriene la industria hotelieră şi la economie în general, penalizând ţările mediteraneene dependente de turism.

"Datele referitoare la infecţii sunt în creştere, campania de vaccinare este sub aşteptări şi există riscul ca Europa să piardă a doua vară", a declarat economistul Jacob Nell, de la banca Morgan Stanley, care anticipează un "impact major pentru economiile din sud".

Datorită ritmului mai rapid al vaccinărilor, piaţa din Marea Britanie a fost văzută ca fiind cheia viitorului sezon european. Dar creşterea ratelor de infectare în Europa ar putea ameninţa şi aceste planuri.

Grecia a devenit cea mai mare sursă de cazuri importate în Marea Britanie atunci când ţările au deschis un coridor de călătorie vara trecută, potrivit unui studiu oficial din Marea Britanie publicat săptămâna aceasta.

În schimb, ritmul mai rapid al vaccinărilor din Marea Britanie şi Statele Unite ar putea aduce o redresare transatlantică - chiar inversând aşteptările că rutele pe distanţe scurte îşi vor reveni primele.

"Aceste două ţări conduc în G20", cu 40% din populaţie vaccinată în Marea Britanie şi o treime în Statele Unite. Atlanticul de Nord s-ar putea deschide (între aceste două ţări) în faţa altor pieţe europene, ceea ce ar fi foarte benefic pentru British Airways", consideră Jarrod Castle, analist în domeniul aviaţiei la UBS, potrivit news.ro.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Prea multe restrictii, teste, cerinte ca turistii/pasagerii sa fie vaccinati: faliment pentru companiile aeriene si tarile turistice!

    Mergeti in Albania, nu cer test PCR si tranzitul prin Serbia si Macedonia se face fara test PCR daca se arata dovada inchirierii de la destinatie.

    Sudul Albaniei este ca la greci. 

    1. Am uitat sa zis.... evident, cu masina.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb