China devine din ce în ce mai mult un centru atractiv pentru companiile germane care doresc să desfăşoare activităţi de cercetare şi dezvoltare astfel încât să rămână competitive atât pe pieţele locale, cât şi pe cele globale, după cum scrie South China Morning Post (SCMP).
Concluzia surprinzătoare provine din rezultatele unui sondaj realizat de Camera de Comerţ Germană în China, în condiţiile în care mai multe companii americane, printre care şi IBM, au anunţat că îşi desfiinţează centrele similare din cea mai mare economie a Asiei.
Sondajul a fost efectuat în primul trimestrul al acestui an în rândul a 324 de companii germane. Circa 63% dintre acestea au declarat că desfăşoară activităţi de cercetare în China, ponderea fiind cu 6 puncte procentuale mai mare faţă de 2022.
De asemenea, circa 69% dintre companii au declarat că desfăşoară activităţi de dezvoltare în China pentru îmbunătăţirea competitivităţii produselor şi extinderea bazei de clienţi.
"Companiile germane investesc în inovarea locală şi în parteneriate strategice cu clienţii şi furnizorii pentru a rămâne competitive într-un mediu de piaţă intens şi dinamic", a declarat Martin Klose, director executiv şi membru al consiliului Camerei de Comerţ Germane din China pentru regiunile din sud şi sud-vest.
Sondajul mai arată că 29% dintre companiile chestionate au precizat că desfăşoară activităţi de cercetare şi dezvoltare în China pentru pieţele globale, ceea ce reprezintă o creştere de 4 puncte procentuale faţă de acum doi ani.
Tunde Laleye, director general pentru China la firma de consultanţă BearingPoint, a declarat pentru publicaţia din Hong Kong că "pentru a obţine un avantaj competitiv pe piaţa chineză, companiile germane pot beneficia de colaborarea cu partenerii din acest ecosistem", deoarece "se vor scurta ciclurile de cercetare şi se va reduce timpul de lansare pe piaţă".
SCMP oferă exemplul producătorilor germani de echipamente originale pentru vehicule electrice, care furnizează produsele într-un interval de 36 - 48 de luni, comparativ cu 18 luni în cazul producătorilor chinezi.
În aceste condiţii, "furnizorii auto germani şi chinezi se confruntă cu o presiune tot mai mare pentru a-şi accelera ciclurile de inovare şi dezvoltare a produselor în China", după cum a mai declarat directorul de la BearingPoint.
Datele preluate de SCMP arată că, în primele şapte luni din 2024, principalele exporturi ale Chinei către Germania au fost bateriile cu litiu (9,7% din total), calculatoarele (5,2%) şi vehiculele electrice (1,4% din totalul exporturilor).
Peste 80% dintre companiile germane participante la sondaj au precizat că principala motivaţie pentru desfăşurarea activităţii de cercetare-dezvoltare în China o reprezintă satisfacerea cât mai bună a cerinţelor unor consumatori care se uită cu atenţie la preţuri, dar şi dorinţa de a ţine pasul cu capacitatea de inovare tot mai mare a concurenţilor locali.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.09.2024, 13:45)
Nu poti tine toate oualele in acelasi cos .Germania stie ce face .
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.09.2024, 06:42)
Trebuie sa cerceteze de ce s-a scufundat la in port cel mai nou submarin nuclear al Chinei.
Cat despre oua ce sa zic, am vazut cat de repede s-au spart ouale straine tinute in cosul de la Moscova. Germania cred ca si-a invatat lectia, dupa ce s-a ars cu Putina mai bine sufla si in iaurtul Xi.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.09.2024, 07:22)
Vorba aia, daca ma pacalesc a doua oara inseamna ca sunt prost...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.09.2024, 00:09)
China in ultimii 10 ani din 10 brevete cu valoare adaugata mare,
pe plan mondial a avut 7 buc., USA 1 buc. si restul lumii inca 2 buc.
materia cenusie din cercetare scade dramatic in occident !!!
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.09.2024, 09:58)
Câte o China pe zi. Pleacă americanii, alții s-au gândit să culeagă de pe jos, dar 2-4% într-un sondaj par mai degrabă utile pt un articol degeaba.