Dan Doroftei, director executiv al Enayati Medical City şi unul dintre moderatorii celei de-a 4-a dezbatere publică cu tema "Turismul românesc: Între impas şi oportunitate" organizată la Cetatea de Scaun a lui Ştefan cel Mare de la Suceava, de către CONAF, Alianţa pentru Turism şi Federaţia Femeilor de Afaceri din Regiunea Nord-Est susţine că "dincolo de investiţii şi strategii, turismul românesc are nevoie de îmbunătăţirea serviciilor şi de promovare".
Dan Doroftei a declarat: ,,Dincolo de investiţii şi strategii, turismul românesc are nevoie de îmbunătăţirea serviciilor şi de promovare. Până când nu vom înţelege că fiecare experienţă sub aşteptări a unui turist, fie român sau străin, atrage pierderi de 10 ori mai mari decât cele imediat cuantificabile, totul este doar muncă în zadar. Doar experienţele pozitive devin promovabile şi se va putea vorbi despre sustenabilitate şi predictibilitate în turism. Exact acelaşi lucru este valabil şi pentru sistemul privat de sănătate".
Evenimentul a reunit mediul de afaceri din turismul local şi regional, factori de decizie de la nivel local, regional şi naţional, asociaţii cu profil turistic, organizaţii iniţiatoare ale proiectului şi alte organizaţii patronale ale mediului de afaceri din România, cu scopul de a analiza şi căuta soluţiile de sprijinire şi relansare a turismului românesc.
Moderatorii evenimentului au fost Cristina Chiriac, preşedintă CONAF şi Dan Doroftei, director executiv Enayati Medical City, iar în calitate de speakeri au participat: Liliana Agheorghicesei, preşedintă Federaţia Femeilor de Afaceri din Regiunea de Nord-Est şi prim-vicepreşedintă CONAF, Dragoş Anastasiu, preşedinte al Alianţei pentru Turism, Daniel Prorociuc, subprefectul judeţului Suceava, Ion Lungu, primarul Municipiului Suceava, Marius Vasile Rîpan, viceprimar al Municipiului Vatra Dornei, Mihăiţă Negură, primarul Municipiului Câmpulung Moldovenesc, Lucian Marinescu, membru în boardul Federaţiei Industriei Hoteliere din România, Vasile Asandei, director general al Agenţiei pentru dezvoltarea Regionala Nord-Est, Mihai-Liviu Moraru, director general al Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, Monica David, specialist PR, Marketing şi Comunicare - Asociaţia Ecoturism Ţara Dornelor, Preot Gelu Hritcan, director al Departamentului Pelerinaje în cadrul Arhiepiscopiei Suceva şi Rădăuţilor, Doina Iacoban, preşedinte al Asociaţiei GAL Suceviţa-Putna.
Printre temele abordate, a fost şi aceea de a reglementa funcţionarea OMD - urilor, susţinută de Ion Lungu, primar al Municipiului Suceava. "Ne-am propus ca până în iunie 2022 să avem la Suceava un OMD funcţional pentru că suntem conştienţi de importanţa acestui vehicul în ceea ce însemnă promovarea şi dezvoltarea turismului în zonă. Ne dorim un management integrat al destinaţiilor turistice, care să se facă profesionist şi în care industria să fie aproape de autoritatea locală în organizarea, dezvoltarea şi promovarea turismului din destinaţie. OMD-ul va asigura sustenabilitatea şi va permite alocarea unui buget corespunzător pentru promovare şi organizare, astfel încât turiştii să fie atraşi să vină într-o destinaţie din ţara noastră, operatorii să fie mulţumiţi de atractivitatea destinaţiei, iar populaţia locală să simtă beneficiile apartenenţei vieţii într-o destinaţie turistică".
La rândul său, Liliana Agheorghicesei - antreprenor, preşedintă a Federaţiei Femeilor de Afaceri din regiunea Nord-Est şi prim-vicepreşedintă CONAF, a declarat: "Bucovina este o destinaţie turistică de top a României. Dezbaterea publică de la Suceava a adus faţă în faţă antreprenori şi factori de decizie, într-un dialog constructiv din care s-au desprins măsuri şi soluţii care pot contribui activ la susţinerea acestui sector economic grav afectat de pandemie."
Numeroase ţări ale lumii demonstrează că turismul contribuie la creşterea şi dezvoltarea economiei lor naţionale. Turismul reprezintă un pilon important de creştere economică prin crearea de locuri de muncă şi prin contribuţia la PIB, prin construirea şi consolidarea unei identităţi de imagine, a unei notorietăţi în mentalul colectiv şi prin construcţia unei mărci de ţară, care atestă ineditul şi calitatea destinaţiei.
Ziarul BURSA este partener media al evenimentului.