Avem o strategie naţională în domeniul comerţului, valabilă până în 2020, dar care nu răspunde nevoilor României de astăzi, ale economiei, consideră Ştefan Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.
Domnia sa a precizat: "În domeniul comerţului, o foarte lungă bucată de timp în România nu s-a vorbit de o strategie. Din nefericire am fost primul dintre miniştrii care a ajuns la Organizaţia Mondială a Comerţului, după 20 de ani. Nu cred că este normal, atunci când vorbim despre o strategie de dezvoltare a comerţului, ca reprezentarea României să nu fie la nivelul corect. Actuala strategie, din punctul meu de vedere, nu răspunde nevoilor economiei. Este o strategie care priveşte dintr-un singur punct de vedere şi nu ţine cont de nicio influenţă mondială".
Ministrul de resort consideră că astăzi comerţul a ajuns să fie "breaking news": "Atât Organizaţia Mondială a Comerţului, cât şi Organul de Apel se află în prezent într-o criză".
Ştefan Radu Oprea a mai precizat că "Europa - actor global" este una dintre priorităţile preşedinţiei noastre la Consiliul European.
Domnia sa a adăugat: "Fără un comerţ bazat pe reguli nu există dezvoltare. Nevoia de a avea o strategie în ceea ce priveşte comerţul exterior este reală şi atunci Guvernul României are ca temă principală recucerirea pieţelor tradiţionale".
Domnia sa a adăugat că România trebuie să fie prezentă pe pieţele în care produsul românesc este încă cunoscut pentru calitatea lui.
Potrivit oficialului, anul trecut a fost o ofensivă diplomatică comercială în a fi din nou prezenţi pe pieţele asiatice şi cele din zona Golfului, zona magrebiană.
"Am fost foarte prezenţi pe aceste pieţe pentru că Europa a încheiat acorduri comerciale, cum este cel cu Japonia care a intrat de la 1 februarie în deplin rol şi trebuie să ştim şi noi, companiile româneşti, să fim prezente, să avem avantajele şi să culegem roadele acestor acorduri", a subliniat Ştefan Radu Oprea.
Din perspectiva domniei sale, programul de guvernare al PSD răspunde nevoii de a avea o strategie de dezvoltare durabilă.
Ministrul de resort a subliniat faptul că ţara noastră se bucură de o creştere economică reală începând cu 2017, când am avut cea mai mare creştere economică din Europa, 4,1% anul trecut şi peste 5% în primul trimestru al acestui an.
În plus, domnia sa consideră că antreprenoriatul este o necesitate şi trebuie să se dezvolte.
"Spiritul antreprenorial trebuie să renască în România şi de aici nevoia programului Start Up Nation care s-a dovedit a fi un fenomen de succes", a adăugat Ştefan Radu Oprea, care a mai spus:
"Acum doi ani de zile, când am început programul, dacă cercetăm datele sociologice vom vedea că procentul tinerilor care doreau să devină antreprenori era aproape zero. Recent, am citit că 6 din 10 tineri doresc să devină antreprenori, ceea ce înseamnă că acest program şi-a atins ţinta şi am început să vorbim în România despre antreprenoriat".
Domnia sa a mai afirmat că antreprenorii au nevoie de modele, pentru că antreprenoriatul este şi o chestiune de educaţie. Oficialul i-a încurajat pe antreprenori să-şi împărtăşească poveştile de succes, contribuind astfel la dezvoltarea antreprenoriatului în ţara noastră.
O altă nevoie a companiilor româneşti o reprezintă internaţionalizarea, a mai transmis ministrul de resort care a precizat că la 30 de ani de economie de piaţă ne-am maturizat suficient astfel încât să putem ataca pieţe regionale, internaţionale şi să dezvoltăm companiile româneşti, respectiv capitalul românesc.
Ştefan Radu Oprea a mai declarat că, în cadrul ministerului, sunt dezvoltate programe care răspund nevoilor companiilor, cum este, de exemplu, programul de participare la târguri şi expoziţii sub pavilion de ţară şi, de asemenea, internaţionalizarea care răspunde nevoilor firmelor de a participa sub brand propriu.
În plus, ministrul de resort a adăugat că din ţara noastră au plecat multe poveşti de succes, aşa cum este UiPath care astăzi are o capitalizare de peste 7 miliarde de dolari, fiind o companie unicorn pe domeniul robot software.
Ştefan Radu Oprea a mai menţionat că România este competitivă pe domeniul IT pentru că Guvernul a venit cu politici publice prin care impozitul pe venitul celor care lucrează în acest domeniu este zero şi astfel, toţi aceşti IT-işti au rămas în ţară.
"Sunt peste 300.000 de IT-işti astăzi în ţara noastră care reprezintă, din punctul meu de vedere, acea forţă în competitivitatea României şi locul pe care trebuie să-l dezvoltăm", a menţionat ministrul pentru mediul de afaceri.
Domnia sa a mai precizat că statele membre lansează strategii de dezvoltare economice, industriale: "În Strategia Germaniei apare un lucru care acolo a fost aspru criticată, dar care în discuţiile cu reprezentanţii mediului de afaceri în România apare destul de des. Este vorba despre rolul statului şi implicarea lui în economie - dacă trebuie sau nu să se implice. Sunt sectoare în care statul trebuie să se implice, mai ales în dezvoltarea infrastructurii, în politicile publice privind dinamica pieţei muncii, pentru că într-adevăr fără o piaţă a muncii dinamică, fără o infrastructură necesară, competitivitatea României este afectată".
Potrivit domului Ştefan Radu Oprea, există strategie de dezvoltare şi strategie în ceea ce priveşte abordarea comerţului şi antreprenoriatului în Ministerul Mediului de Afaceri, Comerţului şi Antreprenoriatului şi există o strategie de dezvoltare durabilă a Guvernului României, toate fiind sintetizate în programul de guvernare.
1. Viziune/ strategie comuna
(mesaj trimis de Salomeea Romanescu în data de 29.05.2019, 00:40)
O strategie de dezvoltare a tarii, o viziune comuna, implementata prin proiecte si programe.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.05.2019, 06:49)
România este controlată de forțe oculte roșii care vor face tot posibilul sa saboteze democrația și capitalismul și țara. Externele sunt o extensie a acestor forțe.