Consiliul Concurenţei a demarat o analiză pentru a identifica posibile bariere în calea digitalizării care afectează libera concurenţă a întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM), se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenţei.
Potrivit sursei menţionate "Scopul nostru este să îmbunătăţim mediul de afaceri prin stimularea concurenţei şi, în acelaşi timp să ne aliniem la strategiile Comisiei Europene şi ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică. În acest sens, vom colabora cu toţi actorii interesaţi de îmbunătăţirile generate de transformarea digitală şi care îşi doresc businessuri reziliente în faţa provocărilor", a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Astfel, autoritatea de concurenţă va identifica barierele care împiedică digitalizarea IMM-urilor şi, implicit, afectează creşterea competitivităţii acestora în raport cu marile companii, în contextul în care IMM-urile concentrează jumătate din valoarea adăugată a României, angajând, totodată, două treimi din forţa de muncă românească, transmite sursa.
La finalul analizei, Consiliul Concurenţei va emite recomandări privind eficientizarea procesului de digitalizare a IMM-urilor pentru a contribui atât la dezvoltarea afacerilor, cât şi la diminuarea riscului eliminării de pe piaţă a acelora care nu se adaptează la condiţiile digitale din prezent, având în vedere că IMM-urile din România se plasează sub media celor europene la acest capitol, potrivit sursei citate.
De asemenea, autoritatea poate propune măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenţei şi, implicit, asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, iniţiază procedurile necesare pentru a le sancţiona, se mai arată în comunicat.