Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie sectorială în domeniul audiovizual, pe fondul schimbărilor comerciale apărute pe pieţele televiziunilor, publicităţii TV şi serviciilor de retransmisie a canalelor TV din România, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Analiza a fost declanşată în contextul în care unele companii care deţin canale de televiziune, cu cote importante de audienţă, au renunţat la regimul must carry (lista programelor care trebuie să facă parte, obligatoriu, din grila distribuitorilor de televiziune) şi solicită plata unor sume de bani pentru a fi retransmise de către distribuitori.
Autoritatea de concurenţă va analiza structura pieţelor de producţie de canale TV, de retransmisie a canalelor TV, de publicitate şi a oricărei pieţe conexe relevante din România. De asemenea, vor fi studiate gradul de concentrare pe segmente de piaţă, mecanismele de funcţionare ale acestora, condiţiile comerciale în sectorul audiovizual al programelor de televiziune, precum şi impactul ieşirii din regimul must carry asupra pieţei serviciilor de retransmisie a canalelor de televiziune din România.
La finalul analizei, Consiliul Concurenţei va emite propuneri şi recomandări pentru îmbunătăţirea sectorului audiovizual. Reamintim că prioritatea autorităţii de concurenţă este reprezentată de identificarea şi eliminarea oricăror disfuncţionalităţi manifestate în cadrul pieţelor şi remedierea acestora. În cazul în care va descoperi încălcări ale legii, Consiliul Concurenţei va iniţia procedurile necesare pentru sancţionarea acestora.