În actuala situaţie de criză generată de pandemia de coronavirus, companiile pot acţiona coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esenţiale şi să asigure o distribuţie echilibrată a acestora, informează un comunicat remis Redacţiei. De exemplu, comercianţii cu amănuntul îşi pot coordona atât transporturile de marfă, pentru a asigura aprovizionarea de produse de bază din toate domeniile, cât şi livrările la domiciliu pentru persoanele care nu îşi pot părăsi locuinţele.
De asemenea, companiile trebuie să se asigure că produsele lor sunt disponibile la preţuri competitive. Ca urmare, administratorii platformelor de comerţ online pot impune măsuri pentru limitarea creşterilor nejustificate ale preţurilor pentru produsele şi serviciile de bază. De asemenea, legislaţia în domeniul concurenţei permite producătorilor să stabilească preţuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea fi util pentru a limita creşterea nejustificată a preţurilor la nivelul distribuţiei, mai informează sursa.
Consiliul Concurenţei urmăreşte foarte atent comportamentul companiilor şi atrage atenţia că nu va ezita să ia măsuri în cazul în care acestea se angajează în practici abuzive (cum ar fi stabilirea preţurilor excesive) sau de tip cartel.
Aceste acţiuni ale Consiliului Concurenţei sunt în concordanţă cu politica comună, adoptată de Comisia Europeană şi Autorităţile Naţionale de Concurenţă prin Reţeaua Europeană de Concurenţă (European Competition Network - ECN), privind aplicarea regulilor de concurenţă în timpul crizei provocate de Coronavirus.