Consiliul Tineretului din România s-a supărat pe Guvern

O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 18 martie 2022

Consiliul Tineretului din România s-a supărat pe Guvern

Între tineri (elevi, studenţi, angajaţi, antreprenori) şi autorităţi este o prăpastie care se lărgeşte de la o zi la alta. Consiliul Tineretului din România (CTR), federaţia reprezentativă a tinerilor şi organizaţiilor de şi pentru tineret din ţara noastră, la nivel naţional şi internaţional, îşi exprimă profunda consternare cu privire la activitatea deficitară în domeniul tineretului a autorităţilor publice. Potrivit CTR: "Legea Tineretului se află în dezbatere de peste trei ani ani şi nu există un orizont de timp privind adoptarea acesteia, cu atât mai mult cu cât absentează din Planul Anual de Lucru al Guvernului pentru 2022, de aproape doi ani nu există o strategie în domeniul tineretului şi la mai bine de trei luni de la înfiinţarea Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, acesta încă nu este operaţional, iar transferul de atribuţii, personal şi patrimoniu de la fostul Minister al Tineretului şi Sportului încă nu a fost finalizat. Toate aceste lucruri se petrec în contextul Anului European al Tineretului, care are drept scop încurajarea şi sublinierea importanţei participării active a tinerilor în viaţa comunităţii, şi al unui conflict militar peste graniţa de nord a României".

Reprezentanţii tinerilor au răspuns şi la o întrebare pe care singuri şi-au pus-o, "Ce (nu) se întâmplă?": "Acum câteva luni a avut loc o reorganizare a Guvernului, iar în luna noiembrie domeniul tineretului a fost transferat, teoretic, de la fostul Minister al Tineretului şi Sportului (care, de fapt, s-a dovedit a fi mai mult Ministerul Sportului) la noul Minister al Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse (MFTES). În realitate însă, tot acest proces stagnează, iar situaţia personalului angajat la MFTES şi cea a transferului patrimoniului de tineret sunt cel puţin incerte, în timp ce direcţiile judeţene pentru familie şi tineret, servicii publice deconcentrate ale ministerului, întârzie să apară, deşi cadrul legal a intrat în vigoare deja de o lună. În luna decembrie a anului trecut a fost organizată prima discuţie dintre noul minister şi reprezentanţii tinerilor, elevilor şi studenţilor. De la acea întâlnire am plecat cu promisiunea şi speranţa că tinerii vor reprezenta o prioritate, iar autorităţile vor fi mai deschise la rezolvarea problemelor tinerilor şi, implicit, la dialogul cu aceştia. Totuşi, din acel moment consultarea reală cu reprezentanţii tinerilor a încetat. De asemenea, comunicările publice emise din partea MFTES şi activitatea pe care acesta o desfăşoară în prezent, care omit atribuţiile în domeniul tineretului asumate, ne reamintesc de modul în care au fost trataţi tinerii în timpul celorlalte guvernări - cu neglijenţă şi dezinteres. Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse este cel care a primit cea mai mică finanţare de la bugetul de stat în anul 2022, programele de tineret primind cea mai slabă bugetare din ultimii 5 ani".

Pe lângă toate aceste probleme cu care se confruntă principala autoritate din România cu atribuţii în domeniul tineretului, CTR susţine că două acte normative importante, care ar trebui să contribuie la îmbunătăţirea situaţiei tinerilor întârzie să fie adoptate: "1. Legea Tineretului - PL-x nr. 716/2018;

Această lege ar trebui să fie o actualizare şi îmbunătăţire a curentei Legi 350/2006 a Tinerilor. Proiectul a fost iniţiat în anul 2018, însă şi acum este blocat în Comisia pentru tineret şi sport a Camerei Deputaţilor, din cauza faptului că în momentul în care s-a solicitat un punct de vedere din partea ministerului de resort a avut loc şi reorganizarea guvernamentală, deci proiectul de lege stagnează pentru că noul Minister al Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse nu emite acest punct de vedere. 2. Strategia Naţională în domeniul politicii de tineret 2021 - 2026; În anul 2020 a început o consultare publică în privinţa elaborării acestei noi strategii naţionale pentru tineret, dată fiind ieşirea din vigoare a celei aferente anilor 2015-2020. Această strategie a fost dezbătută inclusiv în cadrul Consiliului Naţional pentru Tineret, însă, nici la momentul actual, proiectul de Strategie Naţională în domeniul Politicii de Tineret 2021-2026 nu a fost finalizat, iar în spaţiul public nu există nici măcar un draft al acestuia. Aşadar, timp de aproape doi ani, autorităţile centrale ale statului şi-au desfăşurat activitatea fără a avea o viziune asupra sectorului de tineret din România, fără a avea o strategie şi/sau un plan de acţiune după care să se ghideze. De asemenea, Strategia Naţională în domeniul politicii de tineret 2015 - 2020 nu a avut rezultate vizibile, neexistând o monitorizare a implementării acesteia din partea instituţiilor competente. Nici la nivel local situaţia nu arată mai bine din acest punct de vedere, fiind în vigoare doar câteva strategii locale de tineret, al căror grad de implementare este discutabil". Având în vedere toate cele expuse anterior, CTR solicită Guvernului României şi Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse: " 1. Finalizarea urgentă a procesului de tranziţie a componentei de tineret de la fostul Minister al Tineretului şi Sportului la noul Minister al Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse şi operaţionalizarea acestuia; 2. Adoptarea unei strategii şi plan de acţiune pentru Anul European al Tineretului, iar pe parcursul întregului proces să fie implicaţi şi reprezentanţii tinerilor; 3. Sprijinirea amendamentelor realizate de sectorul de tineret şi transmiterea acestora de urgenţă la Parlament, prin exprimarea unui punct de vedere în privinţa PL-x nr. 716/2018, pentru ca demersurile pentru adoptarea noii Legi a Tineretului să poată continua; 4. Finalizarea şi adoptarea Strategiei Naţionale şi a Planului de Acţiune în domeniul politicii de tineret 2021 - 2026, în acord cu obiectivele strategice stabilite de fostul Minister al tineretului şi sportului prin consultarea societăţii civile, prin Consiliul Naţional pentru Tineret; 5. Abordarea cu celeritate a priorităţilor pe care le-am comunicat către MFTES, pe 23 noiembrie, care pot fi identificate aici".

Pentru a avea o perspectivă şi predictibilitate, Consiliul Tineretului din România solicită Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse un dialog constructiv, centrat pe ameliorarea tuturor problemelor tinerilor.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb