Trendyol, o importantă platformă de comerţ electronic, îşi întăreşte poziţia în ţara noastră încercând astfel să se extindă în zona europeană. Comerţul online a trecut de la zona de noutate la aceea de necesitate, iar datele oficiale confirmă acest lucru printr-o creştere explozivă a numărului de clienţi şi a banilor cheltuiţi de aceştia. Am efecutat o vizită la sediul companiei din Istanbul, acolo unde ne-au fost prezentate realizările de până acum şi planurile de viitor. Dacă în mod curent oamenii îşi închipuie sediul central al unei astfel de companii drept o hală imensă în care sute de oameni împachetează pe bandă rulantă haine, electronice, cosmetice... iar în jurul acestora roiesc curierii; realitatea este mult diferită în sensul pozitiv. Dincolo de oamenii care se ocupă efectiv de colete, există specialişti în IT, programatori, creatori de modă, croitori, fotografi profesionişti, modele... toţi adunaţi într-un "stup" imens.
• Un centru logistic pentru livrări mai rapide
Revenind la platformă şi la proiectele acesteia, trebuie spus că Trendyol îşi consolidează poziţia în România prin deschiderea unui nou depozit logistic în Ştefăneştii de Jos, judeţul Ilfov. Acesta va deservi nu doar piaţa locală, ci şi alte ţări din Europa Centrală şi de Est. Noua facilitate are ca scop optimizarea livrărilor atât pe plan naţional, cât şi regional. Potrivit Irem Yilandil, head of international expansion la Trendyol, depozitul este deja operaţional şi urmează să genereze până la 250 de locuri de muncă: "Continuăm angajările şi ne propunem să deschidem şi un birou local în a doua jumătate a anului. Pentru 2025, avem un plan ambiţios: să atingem un număr de 3.000 de vânzători locali". Centrul logistic este estimat să proceseze cel puţin 2,5 milioane de livrări până la sfârşitul anului.
• România, cea mai mare piaţă din Europa Centrală şi de Est
România s-a dovedit a fi o piaţă strategică pentru Trendyol, având cea mai rapidă creştere din Europa Centrală şi de Est. De la lansarea aplicaţiei în limba română, în ianuarie 2024, compania a ajuns la 1,5 milioane de clienţi şi a vândut peste 16 milioane de articole. Datele arată că Bucureştiul, Cluj-Napoca şi Constanţa sunt oraşele cu cele mai multe comenzi. În plus, Bucureştiul a ajuns în top trei la nivel global, în afara Turciei, în ceea ce priveşte vânzările realizate în trimestrul al patrulea din 2024. Valoarea medie a unei comenzi în România este de 125 de dolari, iar platforma listează deja peste 4 milioane de produse pentru utilizatorii români.
• Planuri ambiţioase pentru integrarea în economia locală
Trendyol îşi propune să fie un jucător pe termen lung în România, nu doar prin dezvoltarea infrastructurii logistice, ci şi prin crearea de noi locuri de muncă. Compania anunţă angajări pentru a-şi consolida echipa. "Pentru a fi un jucător pe termen lung pe o piaţă, trebuie să fii bine integrat şi conectat cu partenerii locali. Vom angaja mai mulţi oameni şi, în curând, în a doua jumătate a anului, vom avea şi biroul nostru local în România", a declarat Erdem Inan, CEO al grupului Trendyol.
• O companie cu o ascensiune rapidă
Fondată în 2010 la Istanbul, Trendyol a devenit primul decacorn (companie evaluată la peste 10 miliarde de dolari) din Turcia. În prezent, sediul central al companiei se află la Istanbul, având aproximativ 4.500 de angajaţi. Doar în Turcia compania are 32.000.000 de clienţi. Platforma conectează peste 250.000 de comercianţi şi branduri în Turcia, Germania, Azerbaidjan, statele din Golf şi Europa Centrală şi de Est. Gigantul e-commerce este susţinut de Alibaba, iar creşterea sa rapidă a fost amplificată de promovarea intensă pe toate canalele existente. Pe lângă expansiunea comercială, Trendyol îşi propune să atingă neutralitatea emisiilor de carbon până în 2040, demonstrând un angajament şi faţă de sustenabilitate.
Prin deschiderea depozitului logistic din Ilfov şi a unui viitor birou local, Trendyol îşi consolidează poziţia în România, pregătindu-se să devină unul dintre principalii jucători ai pieţei de comerţ electronic din regiune. Platforma este deja prezentă şi în şapte state din Europa Centrală şi de Est, în România, Grecia, Polonia, Bulgaria, Ungaria, Cehia şi Slovacia, ţara noastră fiind cea mai mare piaţă din această regiune, 70% dintre cumpărători.