Un sfert dintre români nu ştiu că pot folosi servicii publice online, aproape jumătate apreciază că serviciile publice necesită vizite şi depuneri de documente şi doar 11% sunt preocupaţi de securitatea datelor personale, potrivit unui studiu realizat pentru Comisia Europeană de Capgemini.
Cu toate acestea, numai 59% din respondenţii din România spun că preferă contactul direct, sub media de 62% la nivel european a celor care şi-au exprimat preferinţa pentru interacţiunea directă.
"În România 59% din respondenţi preferă contactul direct, 47% consideră că serviciile publice necesită vizite şi depuneri de documente, iar 24% din respondenţi nu ştiau de existenţa acestor servicii online", a declarat Kevin von Gamm, Chief Sales Officer Capgemini Romania, citat de Mediafax.
La nivel european, doar 34% dintre cei intervievaţi spun că serviciile publice necesită vizite şi depuneri de documente tipărite.
El a punctat că, "în mod surprinzător", doar 11% din români s-au declarat îngrijoraţi de securitatea datelor personale.
O cincime dintre români spun că nu găsesc informaţii suficiente despre serviciile online, sau chiar serviciile în sine, 8% au abandonat utilizarea serviciilor online din cauza dificultăţilor întâmpinate, iar un procent similar au renunţat la serviciile online din cauza deficienţelor tehnice.
În completare, circa 6% dintre români nu se aşteaptă să facă economie de timp prin utilizarea serviciilor publice online, iar 4% recunosc că nu au cunoştinţele tehnice necesare pentru a folosi aceste servicii.
Studiul arată că la nivel european 80% din utilizatorii de servicii eGovernment apreciază rapiditatea şi 75% flexibilitatea serviciilor. Economisirea banilor a fost considerat al treilea motiv de folosire a acestor servicii.
1. Nici nu exista servicii publice online in Romania
(mesaj trimis de Radu în data de 04.06.2013, 10:00)
Cand vorbim despre servicii publice vorbim despre servicii accesibile tuturor cetatenilor daca acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic.
In alte tari, ca de exemplu SUA, legea obliga si firmele private sa ofere servicii si produse accesibile tuturor cetatenilor indiferent daca acei cetateni sunt persoane valide sau cu anumite probleme de sanatate si deficiente fizice sau senzoriale.
Iar daca firmele nu vor/nu pot sa ofere aceste produse accesibile, atunci ele nu pot incheia contracte cu statul (cu exceptia produselor cu preturi mai mici de 700 de dolari sau cu exceptia institutiilor care activeaza in domeniul militar).
In Romania chiar institutiile statului furnizeaza servicii de o calitate extrem de slaba, care sunt foarte greu accesibile chiar si pentru persoanele perfect valide care mai au si cunostinte foarte bune de utilizare a computerului... ce sa mai vorbim despre orbi sau persoane cu alte handicapuri.
Asa ca... da putem spune ca in Romania nu exista servicii publice online, ci doar niste asa zise servicii care au ca scop justificarea zecilor si sutelor de milioane de euro deturnate de catre cei care conduc statul roman.