Corpul de Control al Primului-ministru a finalizat de curând un control la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) care a avut ca scop identificarea cauzelor care au determinat întârzieri în execuţia lucrărilor de infrastructură rutieră aflate în derulare, se arată într-un comunicat de presă.
Perioada supusă verificării a fost 01.01.2007 - 31.08.2012, în care au fost analizate 31 de contracte de lucrări privind reabilitarea/modernizarea şi construirea de drumuri naţionale şi autostrăzi.
Una din principalele probleme constatate a fost insuficienta mobilizare pe şantier a firmelor de construcţii care executau contractele analizate. Astfel, deşi pe hârtie prezentau personal suficient şi utilaje pe măsura lucrărilor angajate, în teren situaţia era cu totul alta. Aceasta cauza a stat la baza inregistrarii unor intarzieri in executia lucrarilor privind:
O altă cauză majoră a întârzierilor în contractele în derulare la CNADNR o reprezintă utilizarea de către constructori a aceloraşi utilaje, dar şi acelaşi personal în cadrul mai multor contracte de lucrări, executate în aceeaşi perioadă de timp.
Conform situaţiei prezentate de CNADNR, la data întocmirii situaţiei, unii constructori executau în paralel mai multe lucrări de infrastructură rutieră. Astfel, SC ROMSTRADE SRL avea în derulare 23 de contracte de lucrări, SC SPEDITION UMB SRL - 19 contracte, SC STRACO GRUP SRL - 20 de contracte, SC TEHNOSTRADE SRL -13 contracte, STRABAG AG - 6 contracte, SC STRABAG SRL - 10 contracte, SC DELTA ACM 93 SRL 0 10 contracte, JV FCC Construccion - 9 contracte şi ASTALDI Sp.A - 7 contracte.