C.O.T.A.R:  "Se vrea lege specială pentru intrarea pe piaţă a FlixBus"

G.D.
Companii / 21 februarie 2023

"Se vrea lege specială pentru intrarea pe piaţă a FlixBus"

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) a fost eliminată de la dezbaterile pe Legea care modifică normativele pentru transporturi, de preşedintele Comisiei pentru Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor, Sandor Bende, conform unui comunicat remis redacţiei. "Atragem atenţia asupra faptului că o singură companie îşi va subordona toate firmele de transport persoane din România, iar Consiliul Concurenţei nu a sesizat nimic în neregulă", spun reprezentanţii COTAR.

Ieri, 20 februaie 2023, reprezentanţii COTAR au fost daţi afară din şedinţa Comisiei pentru Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor, de preşedintele acestei comisii, Sandor Bende, deşi se dezbătea proiectul de modificare legislativă PL-x 12/2023, privind transporturile rutiere. Proiectul Ministerului Transporturilor a fost initial discutat cu transportatorii şi s-au agreat unele amendamente, apoi s-a dezbătut şi a fost votat în Senat, iar luni a ajuns la Camera Deputaţilor, de unde noi am fost excluşi de la dezbateri.

"Au participat la dezbaterile privind această lege inclusiv reprezentanţii FlixBus, care au şi depus propriile amendamente. Compania este o platformă de transport rutier european, nu o asociaţie reprezentativă la nivel de ramură, iar modificările legislative se fac pentru a facilita preluarea pieţei din România de către această companie. FlixBus nu mai are copie conformă validă pentru România, din octombrie 2022, dar este invitată la dezbaterile din Parlament, pentru modificarea legii transporturilor, în timp ce reprezentanţii transportatorilor au fost daţi afară de la dezbaterea publică din Comisia de Industrii a Camerei Deputaţilor. Aşa înţelege domnul Sandor Bende democraţia din România!", adaugă reprezentanţii COTAR.

Modificarea legislativă propusa de FlixBUS ar fi pentru "liberalizarea pieţei", în sensul că FlixBus ar urma sa preia piaţa, subordonându-şi, prin lege, toţi transportatorii din România. Modificarile care se vor la proiectul votat de SENAT,sunt de fapt pentru această companie privată care deţine o platformă online şi a cumpărat traseele Eurolines şi TUI Touring, urmând ca pe lângă transportul internaţional să-l preia şi pe cel intern, din România. Când legea va intra în vigoare, toate firmele vor opera pentru FlixBus.

Printre modificările agreate cu noi, în dezbaterile de la Ministerul Transporturilor şi din Senat, se numără următoarele: piaţa transportului interjudeţean de persoane să se deschidă gradual, după modelul din Italia, astfel încât cei care deja deţin licenţe de traseu să poată solocita eliberarea autorizaţiilor naţionale pe o perioadă de 3 ani, pe traseele pe care le operează acum.

Începând cu 01.07.2023, orice operator va putea solicita autorizaţie naţională, cu respectarea unui decalaj de 60 minute între curse, în capetele de traseu - pentru a se evita situaţiile care ar putea apărea dacă la suprapunerea curselor pe aceeaşi rută, de la aceeaşi oră, mai ales în staţiile intermediare. Se vor introduce staţii intermediare, fără decalaj de 60 minute, pe traseele mai lungi de 120 km, pentru a proteja transportul judeţean. Începând cu 01.07.2026 se va elimina decalajul de 60 de minute între curse, în capatele de traseu, atunci urmând să se producă liberalizarea totală a pieţei. Toţi operatorii trebuie să aibă autobuze care să nu fie mai vechi de 9 ani, pentru a obţine licenţa de transport.

"Faptul că am fost daţi afară de la dezbateri arată că interesul este ca aceasta lege sa fie votata cu propunerile unui anumit grup de interese .Noi am trimis e-mail, de dimineaţă, pentru a anunţa că vom participa la dezbateri, dar nu ni s-a răspuns şi nu am fost lăsaţi să intrăm în sală. Preşedintele Comisiei pentru Industrii şi Servicii, Sandor Bende, uită că România este un stat democratic şi avem tot dreptul să participăm la dezbateri şi să depunem amendamente, fiind confederaţii patronale, constituite conform Legii dialogului social, reprezentative la nivel de ramură. Se fac modificări la Legea care ne priveşte, pentru modificările la OUG 127/2022, care ne priveşte în mod direct. Cerem instituţiilor de control să verifice cum s-a ajuns la situaţia de a se legifera în folosul unei singure companii străine, în România neexistând o lege a Lobby-ului!", a declarat Gabriel Otet , prim vicepreşedinte COTAR.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Dragos Atanasiu, asta a inceput sa intre si in Sif 3 deja cu influena.

    Si acolo a facut deranj mare si nu mai vedem dividende de vreo 4 ani. 

    daca au ajuns firmele germane sa faca traffic de influenta si pentru transportul de "lux" interjudeteam este grav, nici nu stiu cine a ajuns mai rau, noi sau ei ...

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb