Reporter: Ce campanii a derulat Nestle România pe partea de sustenabilitate în acest an şi ce aveţi în plan pentru 2023?
Irina Siminenco: Nestle România a avut o campanie naţională de promoţie numită "Un viitor mai verde", prin care am promis că pentru fiecare înscriere vom planta un copac, aşa că luna aceasta am plantat 20.000 de salcâmi alături de Asociaţia Mai Mult Verde, susţinând astfel biodiversitatea, creşterea numărului de albine şi scăderea emisiilor de dioxid de carbon. Acestea trei se enumeră printre direcţiile strategiei noastre de dezvoltare durabilă. Ca să ne atingem obiectivul net zero emisii de CO2 în 2050, vom continua şi în anul 2023 atât proiectul de plantare, cât şi campaniile educaţionale pe care le derulăm în şcoli şi campaniile de conştientizare. Toate acestea reprezintă investiţiile Nestle România în zona de dezvoltare durabilă dedicată planetei.
Reporter: Care a fost cel mai amplu program derulat de companie în domeniu, în 2022?
Irina Siminenco: În 2022, aşa cum spuneam mai sus, am realizat campania "Un viitor mai verde", care s-a finalizat cu lansarea proiectului "Pădurea de Miere" prin care am plantat 20.000 de salcâmi în judeţul Giurgiu. Acesta reuneşte toate proiectele şi programele noastre de susţinere a biodiversităţii începute acum câţiva ani alături de Parcul Naţional Cozia, ajutând comunităţile de apicultori din România şi la stabilizarea solurilor degradate. Dar, pe lângă acest proiect major, am derulat în şcoli programul educaţional "Planeta Albastră Conteză pe Tine - PACT", campania de reciclare a capsulelor Nespresso, care este deja în derulare din 2018, am schimbat ambalajele pentru o parte dintre produsele noastre, pentru a le face reciclabile (cum ar fi Joe, ambalajul de la Little Steps®) şi am adus pe piaţă diverse game de produse sustenabile, printre care GARDEN GOURMET®.
Anul viitor vom continua proiectul de plantare "Pădurea de Miere", proiectul educaţional PACT şi campaniile de conştientizare. Toate acestea sunt sub umbrela iniţiativei Nestle for a Waste-Free World şi au ca obiectiv net zero emisii de CO2 în 2050.
Reporter: Cum veţi dezvolta în continuare portofoliul cu produse sustenabile?
Irina Siminenco: În 2021 am adus pe piaţă gama GARDEN GOURMET®, pe care dorim să o extindem în mai multe puncte de vânzare, focusul fiind până acum în zona de Out-of-Home, acoperind în viitor zona de HORECA, hipermarketuri şi benzinării.
Reporter: Ce parteneriate derulaţi cu sectorul public pentru educaţia sustenabilă? Care instituţii au cea mai mare deschidere către acest segment şi unde aţi dori să vedeţi o implicare mai mare?
Irina Siminenco: Anul trecut am început proiectul PACT dezvoltat în parteneriat cu Fundaţia PRAIS. Prin acest proiect am derulat peste 1.657 de activităţi de plantare la şcoală şi acasă, cu elevi din peste 80 de comunităţi urbane şi rurale. Am găsit deschidere mare din partea şcolilor şi inspectoratelor şcolare şi suntem recunoscători să putem ajunge la cât mai mulţi copii, nu doar din Bucureşti, ci şi din alte oraşe ale ţării. De peste 12 ani avem o colaborare foarte bună cu Ministerul Educaţiei şi Ministerul Mediului, inspectoratele şcolare care ne sunt aproape, precum şi celelalte autorităţi locale din zonele în care ne desfăşurăm proiectele, care sunt la curent cu proiectele educaţionale derulate de noi prin intermediul fundaţiilor cu care colaborăm.
Reporter: Cum ar arăta viitorul societăţii dacă nu am avea în atenţie sustenabilitea?
Irina Siminenco: Am încredere în umanitatea din fiecare dintre noi şi cred cu tărie că fiecare putem să ne aducem contribuţia la dezvoltarea durabilă şi sănătoasă a societăţii noastre şi a planetei. De aceea organizăm campaniile de conştientizare şi de educaţie a tinerei generaţii şi sunt convinsă că aceşti copii, care au fost alături de noi la plantare de la 3-4 ani, vor creşte cu mai multă responsabilitate şi grijă pentru tot ceea ce fac.
Reporter: Vă mulţumesc!
Campania naţională "Un viitor mai verde", derulată de Nestle România, s-a încheiat cu plantarea a 20.000 de salcâmi în judeţul Giurgiu, împreună cu Asociaţia Mai Mult Verde. La acţiunea de plantare au participat aproximativ 200 de voluntari Nestle, angajaţi, parteneri, alături de familii şi prieteni.