Anul 2023 este plin de provocări, în condiţiile în care peste jumătate dintre angajaţi se aşteaptă la creşteri salariale cuprinse între 5 şi 15%, iar 58% dintre angajatori susţin că există o penurie de forţă de muncă specializată, ceea ce face ca între companii să existe o concurenţă puternică pentru atragerea celor mai buni salariaţi, potrivit unui studiu al Hays România, conform unui comunicat de presă al agenţiei cristinaprofeanu.ro.
Potrivit sursei citate, un studiu al bestjobs relevă că, anul trecut, angajatorii din România au postat un număr record de 420.000 de joburi, în creştere cu 16,2% faţă de 2022. Totuşi, numărul de aplicaţii a scăzut cu peste 19% faţă de 2021. Ce pot face angajatorii aflaţi în căutare de angajaţi calificaţi?
"Un aspect foarte important este brandul de angajator, care necesită timp şi contribuţia fiecărui membru al echipei. Promovarea identităţii şi culturii organizaţionale sunt esenţiale pentru a atrage candidaţi de calitate. O marcă de angajator puternică poate face diferenţa în atragerea candidaţilor talentaţi. Angajatorii trebuie să aibă o abordare proactivă, adaptându-şi strategiile de recrutare. Integrarea noilor angajaţi în organizaţii este crucială, pentru că strategia de recrutare este sterilă dacă procesul de integrare nu este eficient pentru a ajuta noii angajaţi să se adapteze rapid şi să devină productivi", a declarat Cristina Profeanu, Managing Partner şi Specialist HR în agenţia de recrutare cristinaprofeanu.ro.
Piaţa se confruntă cu o criză în creştere a forţei de muncă. În multe cazuri, angajatorii sunt nevoiţi să aloce mai mult timp găsirii candidaţilor potriviţi din cauza lipsei acestora în anumite segmente, roluri sau profesii. Oamenii de HR întâmpină provocări semnificative legate de recrutare, iar vechile strategii nu mai sunt eficiente. Specialiştii vin cu o serie de sfaturi pentru cei care ȋntâmpină dificultăţi ȋn a găsi angajaţi calificaţi:
Crearea unei strategii de recrutare care să pornească de la identificarea nevoilor organizaţiei şi a poziţiilor deschise
Descrierea competenţelor, calificărilor, abilitaţilor necesare pentru a îndeplini rolurile respective
Identificarea şi diversificarea canalelor de recrutare potrivite
Creşterea bugetelor dedicate canalelor de recrutare
Proces de selecţie transparent şi echitabil
Dialog şi colaborare cu departamentele care solicită noi angajaţi
Proces de integrare rapid şi eficient.
"Simplul anunţ pe platformele de recrutare tradiţionale nu mai aduce rezultatele dorite, ci este necesar ca angajatorii să aloce bugete mai mari dedicate canalelor potrivite pentru atragerea de candidaţi. Aceste canale cuprind mai multe platforme tradiţionale, social media, executive search şi networking. În acelaşi timp, numărul aplicaţiilor de calitate este în scădere, iar aceasta este una dintre cauzele principale ale acestei situaţii este durata extinsă a proceselor de recrutare", completează Cristina Profeanu.
În ultimii ani a devenit tot mai vizibilă tendinţa angajatorilor de a apela la agenţii de recrutare sau specialişti în domeniu, care să ȋi ajute să găsească anagjaţii potriviţi. Compania de recrutare a Cristinei Profeanu se concentrează doar pe recrutarea de ,"white collars", adică personal calificat, cu studii superioare.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2023, 17:53)
Pernurie de forta de munca specializata care sa lucreze pe doi cartofi si 1 L de lapte....cam asta e de fapt problema.