Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a primit 662 solicitări scrise în primele nouă luni din acest an, din care 267 au fost conforme, 381 au fost întrebări sau solicitări de informaţii diverse/generale la care Secretariatul de Procedură a răspuns în scris, iar 14 cereri neconforme, potrivit unui raport al instituţiei trimis Redacţiei.
Tot în primele nouă luni ale anului curent au fost înregistrate aproximativ 5.300 de solicitări telefonice adresate de către consumatori.
Modalitatea de transmitere a cererilor conforme a fost următoarea: 184 au fost transmise via e-mail; 46 au fost aduse şi înregistrate de consumatori la sediul CSALB; 37 au fost trimise de consumatori prin poştă.
Conform CSLAB, cele 267 de cereri conforme s-au transformat în 73 de dosare (4 dosare conexate în 2 dosare), 47 sunt în faza de filtru (verificarea documentelor) iar 147 au fost clasate.
Evidenţa celor 73 dosare gestionate prin procedura de conciliere (71 dosare în urma celor două conexări) este următoarea: 25 hotărâri pronunţate; 15 încheieri pronunţate (2 dosare conexate); 7 note de soluţie transmise; 7 dosare preliminare; 14 dosare în faza de discuţii/şedinţe cu părţile (2 dosare conexate); 2 hotărâri de inadmisibilitate; 1 dosar în care comerciantul s-a retras din procedură.
CSLAB menţionează că interesul şi nivelul de conştientizare ale consumatorilor faţă de instituţie au crescut faţă de anul trecut. Rezultatele raportate la numărul de dosare în analiză sunt cu aproape 50% mai bune în primele 9 luni din 2017, faţă de întregul an 2016, conform cifrelor comparate. În anul 2016 (martie - decembrie) s-au înregistrat: 235 de cereri conforme - 23,5 cereri pe lună; 46 dosare - 4,6 dosare pe lună; 26 solicitări neconforme - 2,6/lună. În primele nouă luni din 2017 s-au înregistrat: 267 cereri - 30 de cereri pe lună; 73 dosare - 8,1 de dosare pe lună; 14 cereri neconforme - 1,5/lună.
Cererile consumatorilor vizează eliminarea şi restituirea comisionului de risc/administrare perceput pentru un credit, rescadenţarea/reeşalonarea creditului cu diminuarea ratei lunare, scăderea dobânzii şi restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor în mod excesiv, în accepţiunea consumatorilor, reducerea marjei dobânzii, reducerea soldului şi coversia creditelor din franci elveţieni în lei, eliminarea unor clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea de dobânzi penalizatoare sau radierea înregistrărilor din Biroul de credit, conform sursei citate.
1. Conversie si anularea tuturor comisioanelor abuziv
(mesaj trimis de Preda Valentin în data de 13.04.2020, 19:16)
Vreau sa iau legatura cu dmv, deoarece am un credit in chf care crește pe an ce trece am plătit 100,000 in 14 ani si mai am aproape 65.000,pentru o sumă de 27.000 chf împrumutați. Nr de contact 0799771722. Va multumesc.
1.1. Conversie sau renegocierea ratei (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Bone Iosif Andrei în data de 15.04.2020, 18:59)
De 12 ani plătesc un credit în chef,am început cu rata de 800 lei acum plătesc 1600.Este o bătaie de joc. Menționez că nu am avut nici o restanță sau întîrziere la rată de 12 ani. 0741131997. Sper la o negociere bună cu Banca Transilvania. Vă mulțumesc
2. Conversie si anulare comisioane
(mesaj trimis de Ana vieru în data de 17.04.2020, 19:00)
Buna ziua,
Si eu ca multi altii, am un credit in CHF, un credit de 154,000 chf, care a pornit cu o rata lunara de 1800 ron iar acum la peste 10 ani platesc aproximativ 5000 ron.
Am apelat la un cabinet de avocatura, care initial castigase in favoarea mea toate comisioanele si taxele sa fie returnate, si partial din dobanda, dupa care acelasi judecator a revenit si a hotarat ca ceruntele mele nu au nici o
In afara de asta, am luat creditul de la o banca, iar acum cred ca este a treia institutie financiara care administreaza creditul, si nici nu mai stiu cui sau unde sa ma adresez.
Credeti ca ma puteti 0726.329.587
Multumesc anticipat!