Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat săptămîna trecută, Norma privind informaţiile conţinute în materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii administrate privat şi administratorii acestora. Norma defineşte materialele publicitare, stabileşte conţinutul acestora şi interzice difuzarea materialelor publicitare înainte de autorizarea fondurilor de pensii administrate privat şi a administratorilor acestora, precum şi înainte de publicarea prospectelor schemelor de pensii private autorizate.
Informaţiile cuprinse în materialele publicitare trebuie să fie clare, corecte şi conforme cu prospectul schemei de pensii private şi să nu inducă în eroare viitorii participanţii la un fond de pensii administrate privat.
CSSPP are, potrivit reglementărilor în vigoare, dreptul de a interzice orice formă de publicitate, atunci când constată că informaţiile difuzate nu sunt avizate sau încalcă prevederile normei.
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private va avea un rol deosebit în protejarea intereselor participanţilor şi în informarea acestora. De aceea, corectitudinea publicităţii efectuate de administratorii fondurilor de pensii este esenţială pentru asigurarea unei funcţionări eficiente a sistemului de pensii private.
CSSPP va supraveghea desfăşurarea campaniilor publicitare promovate de către viitorii administratori. Legislaţia în domeniul publicităţii stabileşte, de altfel, caracterul înşelător al publicităţii şi elementele componente definitorii ale acesteia, iar Codul consumului prevede apărarea şi asigurarea drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor împotriva unor practici abuzive, informarea completă şi corectă asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, inclusiv ale serviciilor financiare.
CSSPP va acţiona împotriva publicităţii înşelătoare practicată de acele entităţi care, deşi neautorizate de către CSSPP ca administratori de fonduri de pensii private, fac reclamă unor produse specifice pieţei pensiilor private, transmiţând informaţii a căror exactitate nu poate fi probată, sau omit informaţii esenţiale cu privire la identificarea şi caracterizarea serviciilor pe care le oferă, cu scopul de a induce în eroare persoanele cărora le sunt adresate.