Reporter: Prin ce se diferenţiază DHM Company de celelalte companii din piaţă?
Dan Mateuţ şi Horia David: În cei peste 15 ani de activitate, am dovedit că suntem serioşi, că suntem dedicaţi şi că ne respectăm întotdeauna promisiunile.
Pentru că ne-am consiliat clienţii şi le-am oferit întotdeauna cele mai bune soluţii pentru businessul lor, chiar dacă acest lucru a însemnat chiar un profit mai mic. Integrăm soluţiile de marketing şi economisim timpul pe care clienţii noştri ar fi trebuit să îl consume căutând rezolvare pentru necesităţile lor la mai mulţi furnizori.
Reporter: Ce sumă aţi investit în business?
Dan Mateuţ şi Horia David: Am început cu câteva mii de lei, cu ambiţia de a reuşi şi cu experienţă căpătată în mulţi ani munciţi în domeniu înainte de a face acest pas.
Reporter: Ce tipologie au clienţii care apelează la serviciile dumneavoastră?
Dan Mateuţ şi Horia David: DHM Company are în portofoliu câteva sute de clienţi. De la clienţi care comandă câteva cărţi de vizită, până la clienţi cărora le gândim strategii de marketing. Toţi au aceeaşi importanţă pentru noi şi sunt trataţi cu aceeaşi atenţie şi consideraţie.
Avem clienţi din domeniul bancar, al asigurărilor, clienţi din retail, din farma, din agro-business, din construcţii. Acesta a fost întotdeauna avantajul nostru, riscul de colaps s-a dispersat în portofoliu, atunci când unul dintre sectoarele economice a avut probleme.
Avem în portofoliu clienţi care au înţeles că este mai uşor să lucrezi cu o companie care îţi oferă tot ce ai nevoie şi pe care te poţi baza că îşi va respecta promisiunile.
Reporter: Câţi angajaţi are în acest moment compania?
Dan Mateuţ şi Horia David: În grupul DHM sunt 19 angajaţi. Suntem mândri că, în ciuda pandemiei, noi am angajat colegi noi. Şi suntem bucuroşi că nu a fost nevoie să reducem nivelul de venit al colegilor noştri.
Reporter: În ce măsură a influenţat pandemia strategia de business a companiei?
Dan Mateuţ şi Horia David: Pandemia este un moment dur al activităţii oricărei firme din mediul de business şi asta nu doar la noi în ţară. Strategia noastră nu s-a schimbat, am optimizat doar cheltuieli şi procese. Aceleaşi investiţii dorim să facem, aceleaşi planuri de viitor avem. Pandemia a fost chiar momentul care ne-a provocat să gândim şi implementăm mai repede ideile.
Reporter: Ce rol a căpătat digitalizarea după izbugnirea pandemiei?
Dan Mateuţ şi Horia David: Digitalizarea ne-a ajutat să înţelegem mai bine ce făceam corect şi ce greşeam. Atunci când resursa financiară este mai mică, eşti obligat să gestionezi mult mai bine fluxurile de producţie, pentru a creşte productivitatea. Acest lucru s-a întâmplat şi în cazul nostru: prin implementarea de soluţii software, am crescut productivitatea şi am putut înţelege mai bine activitatea. Ne dorim să ne creştem cota de piaţă şi să ne consolidăm relaţiile cu clienţii deja existenţi în portofoliu prin itermediul digitalizării.
Reporter: Aveţi în plan noi investiţii pe partea de tehnologie?
Dan Mateuţ şi Horia David: Da, atât timp cât nu ai planuri de viitor eşti sortit să dispari. Avem în plan investiţii de peste 100.000 euro pentru 2021, care includ piaţa B2C şi astfel să putem vinde o parte dintre produsele noastre şi către persoane fizice. Plănuim lansarea unui magazin online pentru obiecte promoţionale personalizate. Ne propunem să creăm stocuri interne pentru mare parte din produsele de pe platformă, astfel încât termenul de livrare să fie mic. De asemenea, vrem să depăşească graniţele naţionale şi să aducă în portofoliul nostru şi clienţi din alte ţări. Astfel, noi, compania DHM, ţintim piaţa persoanelor fizice care doresc să trimită cadouri personalizate prietenilor, dar şi companiile mici şi mijlocii, care astfel pot comanda materiale promoţionale atât pentru angajaţi, cât şi pentru parteneri.
Reporter: Ce perspective are piaţa de print din ţara noastră?
Dan Mateuţ şi Horia David: Piaţa de print va exista încă mulţi ani de acum înainte. Cred însă că va trebui să se recalibreze. Să aşeze capacităţile de producţie pentru tiraje mici şi medii, cu finisare deosebită. Să se doteze tehnologic astfel încât să poată face faţă unui volum mare de comenzi, dar de tiraj mic. Să optimizeze fluxurile de producţie, astfel încât termenele de livrare să se măsoare în ore şi nu în zile. Din cauza pandemiei şi a nesiguranţei pe care o crează aceasta, clienţii sunt din ce în ce mai tentaţi să lungească termenul de plasare a comenzii până în ultimul moment şi cred că tipografiile trebuie să se doteze tocmai în această direcţie.
Reporter: Cum credeţi că va arăta anul 2021?
Dan Mateuţ şi Horia David: Va fi un an provocator. Nimeni nu a mai trăit situaţia actuală şi de aceea este imposibil să faci previziuni. Sper să găsim soluţia de "convieţuire" cu acest virus şi să putem continua activitatea economică puternic afectată în 2020.
Tot ce putem face noi ca şi companie este să ne protejăm angajaţii, să ne optimizăm costurile şi să investim în tehnologie, pentru a fi pregătiţi pentru repornirea motoarelor.
Reporter: Vă mulţumesc!