Cheltuielile făcute de consumatorii din Europa au crescut cu 9% în primul trimestru (T1) din 2010 faţă de primul trimestru din 2009, conform raportului Visa privind Tendinţele de Consum din Europa, realizat în colaborare cu Markit, o companie specializată în analize de business şi indicatori economici, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit Raportului, suma cheltuită pe cardurile Visa de debit, credit şi prepaid la nivelul întregului continent s-a ridicat la 230 miliarde euro, în primul trimestru din 2010, faţă de totalul de 198 miliarde euro cheltuit pe cardurile Visa în aceeaşi perioadă a anului anterior. Astfel, rata anuală de creştere a ajuns la 16,4%, de la 11,7% în ultimul trimestru din 2009. Ajustate astfel încât să ia în considerare creşterea numărului de carduri Visa nou emise, datele indică o creştere a sumelor nominale cheltuite de 9% faţă de anul precedent - o rată de creştere mai mare decât cea de 5,8% înregistrată înainte de recesiune, la sfârşitul anului 2007.
În timp ce volumul sumelor cheltuite şi-a revenit, valoarea medie a tranzacţiei nu a ajuns încă la nivelurile înregistrate între 2005 şi 2008. În această perioadă, valoarea medie a unei tranzacţii pe card s-a situat între 51 şi 53 de euro, dar a scăzut la 48,8 euro în T3 2009 şi în prezent se situează la 49,0 euro. Scăderea se datorează cheltuielilor mai limitate făcute de către consumatori şi nivelului mai scăzut al preţurilor, dar de asemenea se datorează numărului tot mai mare de persoane care îşi folosesc cardurile pentru tranzacţii de valoare tot mai mică.
Dr. Steve Perry, Director Comercial al Visa Europe, a declarat: "Valoarea sumelor cheltuite de consumatori a fost puternic afectată de recesiune, dar şi-a revenit surprinzător de repede. În prezent, rata de creştere este mai mare decât înainte de recesiune. Este un semnal pozitiv pentru starea întregii economii europene, deoarece cheltuielile consumatorilor reprezintă un important motor al dezvoltării."