Aproximativ 4,2 milioane de români şi-au manifestat intenţia de a face cumpărături cu ocazia Black Friday, în contextul în care aproximativ 7,4 milioane de români cunosc semnificaţia evenimentului, se arată într-un comunicat de presă al companiei de marketing şi cercetare a pieţei Daedalus Millward Brown.
"Black Friday a devenit un reper solid în percepţia consumatorilor români, care asociază luna noiembrie cu luna celor mai mari şi mai multe reduceri din an. În plus, în acest an românii ştiu mult mai clar şi ce anume vor să cumpere, pregătind lista de cumpărături în avans. Intenţia de cumpărare a crescut anul acesta cu 75% faţă de anul trecut. Datele arată că anul acesta 4,2 milioane de români intenţionează să cumpere de Black Friday, faţă de 2,4 milioane anul trecut", a declarat Daniela Lazăr, Director General Daedalus Millward Brown.
Aproximativ 17% dintre respondenţii bărbaţi au afirmat că vor face "cu siguranţă" cumpărături de Black Friday, în timp ce 10% dintre femei au luat deja această decizie, arată un studiu realizat de Daedalus Millward Brown.
Cel mai ridicat grad de notorietate a fost înregistrat în segmentul de vârstă 18 - 24 de ani, unde 60,9% din respondenţi au auzit de Black Friday, urmat de segmentul 25 - 34 de ani (58,5%). "Aceste procente sunt foarte relevante pentru modul în care va evolua poziţionarea acestui eveniment de shopping pe piaţa românească. Tinerii sunt mult mai bine conectaţi la tot ceea ce înseamnă informaţie, sunt dinamici şi dau tonul în mediul online, răspândind, la rândul lor, informaţia", explică Daniela Lazăr.
Pe lista de cumpărături a femeilor, în topul cele mai invocate articole în chestionarul Daedalus Millward Brown construit pe răspunsuri multiple s-au situat pe primele trei locuri electrocasnice mici, articolele de îmbrăcămine şi televizoarele. Pe lista bărbaţilor, pe primul loc se află electronicele şi accesoriile auto, televizoarele şi hainele.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 2.000 de respondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani, cu acces la telefon mobil. Ancheta a fost realizat telefonic în perioada: 8-13 noiembrie.