Grupul german Daimler şi producătorul suedez de camioane Volvo au finalizat formarea unei societăţi mixte în domeniul pilelor de combustie, un semn că actuala criză provocată de pandemia de coronavirus (COVID-19) accelerează consolidarea, transmite DPA, conform Agerpres.
Noua companie, care se va numi Cellcentric, a fost înfiinţată oficial luni şi se va concentra pe dezvoltarea, producerea şi vânzarea pilelor de combustie pentru camioanele de mare tonaj.
Ca parte a tranzacţiei, Volvo va achiziţiona 50% din acţiunile Daimler Truck Fuel Cell cu suma de aproximativ 600 de milioane de euro.
Producătorii globali de maşini şi camioane analizează diverse moduri de a împărţi costurile noilor tehnologii, în condiţiile în care showroom-urile sunt închise în urma măsurilor de izolare, menite să oprească răspândirea noului virus, ceea ce afectează profiturile.
Daimler şi Volvo intenţionează să dezvolte pile de combustie care ar urma să fie produse în a doua parte a deceniului. Societatea comună înfiinţată de cele două companii va opera ca o entitate independentă şi autonomă, iar Daimler şi Volvo vor continua să concureze în toate celelalte domenii de afaceri, au precizat cei doi producători auto, notează sursa citată.
În aprilie cele două companii au prezentat planurile privind proiectul lor comun, iar un acord cu caracter obligatoriu fusese semnat în noiembrie.
Luna trecută, Daimler AG, cel mai mare producător mondial de automobile de lux şi vehicule comerciale, a anunţat că urmează să îşi schimbe denumirea în Mercedes-Benz şi să listeze separat divizia de camioane până la finele anului.
"Ca rezultat al acestei separări, o participaţie majoritară la Daimler Truck va fi distribuită acţionarilor Daimler AG", a informat grupul german într-un comunicat.
Compania a adăugat că Daimler Truck va avea o echipă managerială complet independentă şi propria sa guvernare corporatistă.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.